A Google több módon is igyekszik leszámolni a reklámblokkolókkal: egyrészt a YouTube-on próbálja minél inkább megnehezíteni az ilyen kiegészítők dolgát, másrészt a Chrome-ban fokozatosan kivezeti a Manifest V2 bővítményplatformot, aminek a helyét a V3 veszi át - írja a Neowin cikke nyomán a hvg.hu.
Mint írják, az utóbbi változás egyik első "áldozata" a uBlock Origin nevű, sokak által használt reklámblokkoló bővítmény: ez már el is tűnt a Chrome Webáruház kínálatából, és ha valaki rákeres, az adatlapján egy figyelmeztetéssel találkozhat, miszerint
"előfordulhat, hogy ennek a bővítménynek a támogatása hamarosan megszűnik, mert nem követi a Chrome-bővítményekre vonatkozó bevált módszereket".
Telepíteni ugyan még lehet, de ekkor is egy hasonló figyelmeztetés jelenik meg, jelezve, hogy "törölje vagy cserélje le egy másik, hasonló bővítményre a Chrome Webáruházból". A bővítmény fejlesztője az új reguláknak már megfelelő uBlock Origin Lite használatát javasolja.
A Manifest V2-re épülő bővítmények végnapja egyébként is közeleg, egy felhasználó felhívta rá a figyelmet, hogy a Chrome előzetes, Canary változatában már az a kapcsoló sem használható, amivel eddig még működésre lehetett bírni az elavult bővítményeket.
A Chrome bővítménykezelője az előzetesben már csak arra kínál lehetőséget, hogy a felhasználó törölje a bővítményt, vagy keressen egy hasonló alternatívát.
Az átállás folyamata valamikor 2025 elején zárulhat le teljesen, és hiába készülnek majd frissebb reklámblokkolók, a hatékonyságuk várhatóan nem lesz fogható a régiekéhez - írja a lap, hozzátéve, hogy ez az új platform technológiai sajátosságainak köszönhető. Hozzáteszik viszont, hogy a V3 végső soron biztonságosabb lesz, mint amilyen a V2 volt.