Hónapok óta lehetett tudni, hogy a YouTube-nál reformra készülnek, mert bosszantja őket, hogy az AdBlockerhez hasonló hirdetésblokkolók lényegében kiváltják a Premium előfizetést - írja az Index. Ezeknek az alkalmazásoknak a lényege, hogy blokkolják a platformon a videók előtt, közben és után megjelenő hirdetéseket.
Úgy tűnik, a vállalat beváltotta az ígéretét, ugyanis október elejétől egy olyan új fejlesztést vezetett be, amely
felismeri, ha a felhasználó hirdetésblokkolót használ, és mindaddig nem engedi megtekinteni a videót, amíg ki nem kapcsolja azt.
A beszámolók eddig kétféle felugró ablakról szóltak. Az első arra figyelmeztet, hogy a blokkolók használatát nem engedélyezi a YouTube, ezért arra kérik a felhasználót, hogy deaktiválja, vagy fizessen elő. Ezt egy rövid várakozás után be lehet zárni változtatás nélkül.
A másik felugró ablak sokkal agresszívabb: ebben figyelmeztetik a nézőt, hogy kapcsolja ki a blokkoló alkalmazást, ám
ha ennek nem tesz eleget, három videó megtekintése után le fogják tiltani a lejátszót, lehetetlenné téve ezzel a videónézést.
Mindezek fényében két lehetőség áll a jövőben a felhasználók előtt: vagy eltűrik a reklámokat, vagy előfizetnek Premium csomagra, melynek díja Magyarországon havi 1790 forint.