eur:
402.93
usd:
354.85
bux:
96539.65
2025. május 23. péntek Dezső
fonódó villamos 19-es villamos gellért tér // View of a yellow tramway and Gellert hill in the autumn season at day
Nyitókép: _ultraforma_/Getty Images

Újabb szakasz kezdődött a budai fonódó villamosvonal meghosszabbításában

A Gellért tértől a Kopaszi gát térségéig futhat a budai fonódó villamoshálózat második ütemében kiépülő vonal.

A projekt tervdokumentációját a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. készítette. Most az uniós közbeszerzési közlönyben megjelent egy feltételes közbeszerzés: beruházóként az Építési és Közlekedési Minisztérium keres kivitelezőt a budai fonódó villamoshálózat második ütemének megvalósítására, vagyis Műegyetem rakparti villamos kiépítésére a Mol-székházig, illetve a Kopaszi gát térségéig – írta a Magyar Építők. Ezzel a villamos elérné az új XI. kerületi városnegyedet, a BudaPartot is, létező és egyben folyamatosan növekedő tömegközlekedési igényeket kielégítve (nem beszélve az Infoparkról, illetve az egyetemi kampuszokról).

Az új szakasz kapcsolódna az 1-es villamos vonalához, valamint az épülő Déli Körvasúthoz s.

A térkép a projekt korábbi, tervezési előtti szakaszában készült (forrás: Nemzeti Közlekedési Központ)
A térkép a projekt korábbi, tervezési előtti szakaszában készült (forrás: Nemzeti Közlekedési Központ)

A kivitelezési közbeszerzést feltételesen írták ki és az uniós IKOP PLUSZ keret utófinanszírozásával tervezik megvalósítani.

A leírás szerint a kivitelező feladata kétvágányú villamospálya építése lenne 2,8 kilométer hosszon (vagyis összesen 5,6 vágány kialakítása) Ebből legalább 1,2 km hosszú szakaszt terveznek füvesített burkolattal átadni majd, illetve 7 pár új akadálymentes megállóhely megvalósítása is a feladatok közé van sorolva, ugyanúgy, mint a Dombóvári úti csomópontnál egy új végállomási tartózkodó épület építése.

A tervezés kiírásakor úgy lehetett tudni, hogy a 7 pár megálló várhatóan

  • a Szent Gellért téren,
  • a Műegyetem rakparton a Bertalan Lajos utcánál,
  • a Petőfi híd budai hídfőjében,
  • a Pázmány Péter sétányon az ELTE déli tömbjének vonalában,
  • a Rákóczi híd budai hídfőjében,
  • a Nádorkert vasútállomásnál és
  • a Budafoki/Dombóvári út végállomásnál létesülhet.

A most közzétett kivitelezési kiírás városrendezési feladatokat is tartalmaz:

  • a felső rakparti szakasz, valamint a Dombóvári út környezetrendezése a Budafoki útig (ez közel 400 darab fa és több, mint 27 ezer darab cserje ültetését jelenthetné),
  • a Szent Gellért tér és a Rákóczi híd között 2,66 kilométernyi folytonos rakparti sétány és kerékpáros infrastruktúra kiépítése,
  • felsővezeték kiépítése 2850 méter hosszon, valamint többek között a BKV egyenáramú hálózatának átalakítása és kiépítése, a közvilágítás átépítésével és a közművek kiváltásával.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.05.23. péntek, 18:00
Békássy Szabolcs
országos kollegiális szakmai vezető háziorvos
Remek a hangulat a magyar tőzsdén

Remek a hangulat a magyar tőzsdén

Óvatosság figyelhető meg a világ részvénypiacain, a befektetők iránymutatásra várnak: tegnap megfékezte az emelkedést az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi kapcsolatok körüli bizonytalanság, valamint egy jelentés, amely szerint Oroszország nem siet befejezni az ukrajnai háborút. Ma egyelőre kisebb emelkedést lehet látni a vezető európai tőzsdéken, a sorból kiemelkedik a magyar tőzsde, a BUX kifejezetten jól teljesít.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×