Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
A Göcsej Intercity indulás előtt a zalaegerszegi vasútállomáson 2020. január 9-én. Ezen a napon sajtótájékoztatót tartottak a Zalaegerszeget érintő vasúti fejlesztésekről. A tájékoztatón Homolya Róbert, MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója közölte, hogy a menetrendfejlesztés eredményeként 17-34 perccel csökkent Zalaegerszeg és Budapest között a vasúti közlekedés menetideje, a Göcsej Intercity (IC) vonatokkal 3 óra alatt lehet eljutni a zalai megyeszékhelyről a fővárosba.
Nyitókép: MTI/Varga György

A MÁV megdöntötte saját negatív rekordját az egyik vonalán

A július új rekordot hozott a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon, ugyanis a vasúttársaság szerelvényei összesen több mint 4500 percet késtek.

A Mátészalka Leaks csoport körülbelül egy éve követi nyomon a késéseket a Mátészalka-Debrecen közötti vasútvonalon. Ezzel a döntéshozók felé szeretnék jelezni, hogy nagy baj van a vasúti közlekedéssel - írja az Index.

A korábbi rekordot még tavaly december folyamán jegyezték fel ezen a szakaszon, ekkor egy hónap alatt összesen 2985 perc késést halmoztak fel a vonatok. Ez most júliusban megdőlt, ugyanis

az előző hónap során összesítve 4529 percet, átszámítva 75 órát késtek a szerelvények a Mátészalka-Debrecen vonalon.

Mint írják, Litényi Levente, a Mátészalka Leaks alapítója azt mondta az ATV Híradónak, hogy a nyári időszakban sok helyen vezettek be 20 km/h-s sebességkorlátozást, mert maga a vasúti pálya és a rajta közlekedő szerelvények is elavultak. A riportban arról is szó esik, hogy Budapestről gyorsabban el lehet Jutni Debrecenbe, mint a 70 kilométerre található Mátészalkáról.

Az aktivista csoport korábban azzal hívta fel a figyelmet a vasúti szakasz kirívóan rossz állapotára, hogy csigajelmezbe öltözve, futva előzték le a vasúti szerelvényeket.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×