eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria
A MÁV Start Zrt. korszerű elektromos meghajtású Stadler FLIRT vonatszerelvényei találkoznak a Déli pályaudvarra be- és kivezető vonalszakaszon. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTI: Jászai Csaba

Egyenruhát kapnak a MÁV motorvonatai

A régebbi évjáratú Stadler Flirt szerelvényeket újítják fel az újabbak szintjére.

A korszerűsítés egyben a külső egységesítését is jelenti. Az első ütemben 2006 és 2010 között beszerzett, piros színű járművek kapnak a később érkezett vonatokkal egyező kék festést. A felújításról beszámoló iho.hu részletesen leírta, hogy mi minden változik a régebbi szerelvényeken.

Egyebek mellett korszerűsítették az utastájékoztató-rendszert, amelynek köszönhetően korszerű monitorokon lehet értesülni az utazással, menetrenddel kapcsolatos információkról, például a várható érkezési és indulási időkről, a csatlakozási lehetőségekről, valamint a rendkívüli eseményekkel kapcsolatos tudnivalókról. Laptopok, mobiltelefonok töltéséhez használható dugaszoló aljzatokat és USB-töltőket szereltek be az ülések mellé.

Fejlesztették az ajtóknál beszerelt mozgássérült-emelőket, amelynek köszönhetően az azt használók már nemcsak szemből, hanem oldalról is fel tudnak szállni a járműre a keskenyebb peronokról.

A mosdók belső felületét graffiti- és karcálló fóliával fedték be.

A vakok és gyengénlátók egyértelmű eligazodása és tájékoztatása érdekében Braille-írásos szövegeket helyeztek el a fedélzeten. Az utasbiztonság fokozása érdekében korszerűsítették a videós térfigyelő rendszert, a képminőség javulása mellett a készülékek éjjellátó funkcióval is rendelkeznek.

A portál szerint a MÁV az átalakítástól az utasok elégedettségének javulását, az utasszám további emelkedését, valamint az üzemeltetés és a karbantartás hatékonyságának javulását várja. A Flirt vonatok külső és belső egységesítése az év végére fejeződik be.

Az átalakított és új színű szerelvények a korábbi vonalakon állnak forgalomba. Többek között a Budapest–Győr–Hegyeshalom (1-es), a Székesfehérvár–Balatonfüred (29-es), a Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa (30a, és 30-as), a Budapest–Pusztaszabolcs–Dombóvár (40a és 40-es) vonalakon, illetve Budapest és Dunaújváros között (40a és 42-es vonal) közlekednek.

(Címképünkön egy új és egy régi festésű Stadler Flirt vonat.)

Címlapról ajánljuk
Bizonytalan jövő: veszélybe kerülhetnek a tokaji és a villányi szőlőültetvények is

Bizonytalan jövő: veszélybe kerülhetnek a tokaji és a villányi szőlőültetvények is

Sokkal több a megműveletlen hazai szőlőterület, mint a korábbi években. A probléma mára a nagy hagyományokkal és presztízzsel rendelkező borvidékeket is elérte. Az Agrárszektor főszerkesztője azt mondta az InfoRádióban, hogy folyamatosan romlik a munkaerő minősége is, miközben egyre több gazdaság veszteséges, így valószínűleg nehéz évek várnak a magyar borágazatra.

Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 57, Magyarországon is megvásárolható klímaberendezést tesztelt. Az eredményekről Dénes Júlia, az egyesület munkatársa beszélt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Évtizedes trendet fordított meg a koronavírus-válság

Évtizedes trendet fordított meg a koronavírus-válság

A Covid okozta demográfiai hatások világszerte a felnőttkori halálozás növekedését és a várható élettartam csökkenését váltották ki – állapította meg a neves brit orvosi folyóiratban, a Lancetben pár hete megjelent globális betegségteher-tanulmány (Global Burden of Diseases Study 2021), amely az 1950 és 2021 közötti időszak globális demográfiai változásait, beleértve a Covid-járvány 2020–2021-es időszakának hatásait elemezte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×