Az első negyedévben is több mint 118 ezerrel emelkedett a mobiltárcába regisztrált bankkártyák száma Magyarországon, így március végére meghaladta az 1,88 milliót – derül ki a Magyar Nemzeti Bank adataiból.
A vg.hu szerint a jegybank adatai alapján az első negyedévben éves összevetésben 34,5 százalékkal nőtt a mobiltárcába regisztrált, itthoni kibocsátású kártyák száma, így az arányuk már eléri a 19 százalékot.
A növekedési ütemet figyelembe véve valószínűsíthető:
az első fél év végére a mobiltárcás kártyák száma meghaladja majd a kétmilliót, ami már 20 százalék feletti arány lenne az összes, itthon kibocsátott plasztikon belül.
Az első negyedévben az itthoni és külföldi mobiltárcás vásárlások száma kevéssel maradt el a 80 milliótól, ami 68,4 százalékos ugrás az egy évvel korábbi, 47,4 millióhoz képest. A forgalomban pedig még látványosabb növekedést mért az MNB: az idei első negyedéves, 549 milliárd forintos összeg 88 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Miután a forgalom jóval gyorsabban növekedett, mint a tranzakciók száma, így
az egy vásárlásra jutó átlagos érték is érezhetően emelkedett az elmúlt egy évben.
A mobiltárcás – okostelefonnal, okosórával végrehajtott – vásárlási forgalom ugrásszerű növekedésének fontos a szerepe abban is, hogy a kártyás vásárlási forgalom még mindig igen gyors ütemben emelkedik. Belföldön és külföldön összesen 17,7 százalékkal, 406,1 millióra nőtt a kártyás vásárlások száma az egy évvel korábbihoz képest, miközben a tranzakciók értéke 31,7 százalékkal, 3985,3 milliárd forintra emelkedett.
A Visa nyolc régiós országot érintő a kutatása is alátámasztja a jegybanki adatokat: a magyar fogyasztók 62 százaléka előszeretettel használja okostelefonját az internetes vásárlásra és fizetésre, közel 23 százalékuk pedig a boltokban is azzal fizet. Az okostelefonnal fizetők arányában viszont elmaradunk a régió többi országától:
- a cseheknél 68,
- a lengyeleknél 71,
- a szlovákoknál 72 százalék ez az arány.
Az online vásárláshoz hasonlóan a magyarok elsősorban a gyorsaság és a kényelem (65 százalék) miatt szeretnek az üzletekben okostelefonnal egy érintéssel fizetni. Azok között a magyarok között pedig, akik már kipróbálták a virtuális pénztárca használatát a hagyományos helyett, sokan vannak, akik havonta egyszer vagy ritkábban használják hagyományos plasztikkártyájukat: a felmérés idején 24 százaléknál járt az arányuk.