Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Nyitókép: Unsplash.com

Óriási drágulás, elpárologtak az autósiskolák tanulói

A katatörvény módosítása miatt jelentősen árat emeltek az autós iskolák, emiatt Budapesten és vidéken is csökkent a jogsira jelentkezők száma.

„Mi szeptember 1-től azonnal megemeltük 1500-2000 forinttal az óradíjat” – nyilatkozta a Vezess.hu-nak Mészáros Zoltán, egy vidéki autós iskola vezetője a katatörvény megváltoztatása miatt megnövekedő terheikre utalva. A kecskeméti oktató és mintegy száz kollégája országos demonstrációsorozatba kezdett a szakma megmentése és a jogosítványszerzés további drágulásának a megállítása érdekében.

A lap a többi között emlékeztet, hogy a hatályos jogszabály szerint 29+1 órát kell kötelezően levezetni, ebből a 30-ik a vizsga. Ez a minimum, de egy másik, ám kevésbé ismert előírás ezt az óraszámot a tapasztalatok szerint rendre és jelentősen megnöveli, ugyanis a 29 óra alatt 580 kilométernyi távolságot kell teljesíteni, ami az oktatók szerint szinte lehetetlen. Legalábbis, ha rendesen be akarják gyakoroltatni például a rutinfeladatokat, az elsők között a különféle parkolásokat.

„Egyes oktatóink már az elején elmagyarázzák, hogy 29 óra kevés lesz, mások úgy a 20-ik környékén, amikor már látják az addig megtett távot. Ilyenkor jönnek a dühös szülői telefonok és a panaszos levelek, hiszen rengeteg plusz pénz ez” – tette hozzá Mészáros Zoltán. Szerinte a tisztességes tanuláshoz heti 2-szer 2 órát minimum le kell vezetni, ami 36-40 ezer forint hetente, havi 160 ezer forint. (Ezt megelőzi persze az elméleti képzés, amit a KRESZ-vizsga zár, ami együttesen 60 ezet forint, és ehhez jön még az egészségügyi vizsga 11 ezer forintos költsége.)

A fent említett demonstrációk a katatörvény szigorítása miatt indultak, de a másként adózó oktatók és az iskoláik is bajban vannak, állítja egy budapesti, nem „exkatás” oktató. „Emelkedik a tanpályabérleti díj, a terembérleti díj, az autófenntartási költségek, az alkatrészek és a karbantartás ára, eleve az autó ára” – sorolta, aki szerint olyan magasak az óradíjak, hogy az elmúlt időszakban eltűntek a tanulóik.

A Vezess.hu által megkérdezett oktatók szerint Budapesten és az ország nyugati felén 8-12 ezer forint között kell fizetni egy-egy 50 perces vezetésért, az ország közepén 8-9 ezret, míg a keleti határszélhez közelebbi szegényebb területeken 6-8 ezret. Vagyis

a pótórákkal könnyen 500-600 ezer forint közé is emelkedhet a B-kategóriás jogosítvány végső ára.
Címlapról ajánljuk
Átszabnak több városi parkot, sokan fellélegezhetnek

Átszabnak több városi parkot, sokan fellélegezhetnek

A települési zöldfelületek tudatos tervezésével és kezelésével szeretné mérsékelni az allergia által okozott betegségterhelést egy osztrák-magyar határ menti együttműködés, amelyben a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) is részt vesz. A projekt célja, hogy a városi parkokba a jövőben olyan növények kerüljenek, amelyek nem okoznak pollenallergiát, de közben képesek alkalmazkodni a klímaváltozáshoz is.

Az amerikai intézkedés, ami átszabta a világgazdaságot

Egy kansasi gabonasiló árnyékában kezdődik a történet, ami a teljes világgazdaság térképét újrarajzolta. A Trump-korszak vámjai nem epizódnak bizonyultak, hanem tartós fordulatnak. A kérdés ma már nem az, hogy kivezetik-e, hanem az, hogy milyen világrendet eredményez. Jelen írás három forgatókönyvet vázol fel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×