Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Vízzel teli kátyú az úttesten a debreceni Déli soron 2019. január 15-én.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Kátyúhelyzet: ilyen időben nem lehet mit tenni – mondja a Magyar Közút

Ideiglenes "tömésekkel" próbálkoznak, főként az autópályákon, noha a mellékutakon sokkal több gond keletkezik.

Az elmúlt időszak szélsőséges időjárása miatt jelentős számban alakultak ki útburkolati hibák, amelyeket tartósan csak akkor lehet javítani, ha érkezik a felmelegedés - közölte az InfoRádióval a Magyar Közút kommunikációs vezetője, Pécsi Norbert, aki arról is beszélt, hogy melyek azok a legfontosabb útvonalak, ahol a kátyúk miatt változásokra lehet számítani.

"A múlt héten még alapvetően a hóeltakarításra és a síkosságmentesítésre kellett koncentrálni, ennek során közel 30 ezer tonnányi útszóró sót és mintegy 2 millió liter kalcium-klorid oldatot juttattunk ki az általunk kezelt úthálózatra, viszont

az ilyenkor tapasztalható fagyásos-olvadásos, csapadékos-száraz, szélsőséges időszakban az országos közúthálózaton megjelennek újabb úthibák,

ám épp ebben az időben nem lehet javítani, majd csak ha tartósan 0 fok feletti, száraz idő jön" - jelezte.

Ebben az időszakban - márciusig - hidegaszfaltos technológiával, utántömörödő aszfalttal tudnak dolgozni csak, s ez ideiglenes megoldást jelent, mostanság az M1-es, M7-es, M3-as, M0-s utakon javítanak, a gyorsforgalmi utak tehát előnyt élveznek. Ezt követően térnek át a főutakra, mellékutakra, még úgy is, hogy a legtöbb hiba azért mégiscsak a mellékutakon keletkezik.

Pécsi Norbert még azt is elárulta, hogy több oka van annak, hogy nem dolgoznak ilyenkor meleg aszfalttal:

  • a tartós megoldást jelentő melegaszfalt-keverők döntő többsége zárva tart
  • a melegaszfalt-keverő telepeken ilyenkor van éves karbantartás
  • a téli időszakban csak korlátozott távolságra lehet meleg aszfaltot szállítani, az ugyanis kihűl s bedolgozhatatlanná válik.

2021 szerinte rekordév lesz a felújítások szempontjából, az elmúlt 10 évben 6000 kilométernyi út újult meg, most egy év alatt 1000 fog, döntően a mellékúthálózaton.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Achim Wambach, a Leibniz Centre for European Economic Research (ZEW Kutatóintézet) igazgatója és a Mannheim Egyetem professzora szerint a magyar gazdaság elmúlt évekbeli stagnálását több különböző tényező (EU-s források hiánya, egyes szektorok túlszabályozása, külkereslet csökkenése) okozza, a trendek pedig hosszú távon sem biztatóak. A közgazdász a Portfolionak adott interjújában arról is beszélt, hogy Magyarország sokat profitálhatna az európai értékláncok földrajzi átrendeződéséből, ehhez azonban kiszámíthatóbb szabályozási környezetre és gazdaságpolitikára lenne szükség. Wambach véleménye szerint Közép-Európa és Magyarország gazdasági jövője a jó minőségű oktatásban és a kutatás-fejlesztésben van, a régió ugyanis csak ezen keresztül tud majd meghatározóvá válni bizonyos gazdasági területeken és a korábbinál szervesebb módon bekapcsolódni a nemzetközi ellátási láncokba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×