eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
Nyitókép: Nagy Mihály/magyarepitok.hu

Turbó körfogalmat is kap az új útszakasz

Az eredetileg tervezettnél másfél hónappal korábban, péntek délutántól használhatják az autósok az M44-es gyorsforgalmi út Békéscsaba-Kondoros közötti 17,6 kilométeres szakaszát - közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

A 17,6 kilométeren egy bazaltbeton pályaszerkezettel készült turbó körfogalom, egy különszintű csomópont, két vadátjáró és hét híd épült meg. Kétsoprony térségében új pihenőt alakítottak ki, Békéscsabán pedig bővült a mérnökségi telep, amelynek feladata az elkészült szakasz üzemeltetése lesz - tudatták.

A kivitelező Duna Aszfalt Kft. január végéig, a szerződésben szereplő befejezési határidőig a Kondorosnál lévő ideiglenes csomópont elbontásán, a Fürjesi csomópontban a 44-es számú főút melletti kerékpárút korrekciójának befejezésén, valamint a felvonulási területek rendezésén, rekultivációján dolgozik majd.

Schanda Tamást, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára elmondta: a kormány azt szeretné, hogy Magyarország 2030-ra Európa öt legélhetőbb és legversenyképesebb országa közé tartozzon, amihez elengedhetetlen a megfelelő úthálózat.

"2025-re Magyarország mind a 23 megyei jogú városa kivétel nélkül elérhető lesz négysávos úton,

és a hazai települések háromnegyede, azaz az ország lakosságának 90 százaléka 30 perces közelségben lesz egy négysávos úthoz" - fejtette ki.

Herczeg Tamás (Fidesz) országgyűlési képviselő szerint az M44-es "konkrét vállalkozói, befektetői érdeklődéseket hozott", ami meghatározó a megye gazdasági fejlődése szempontjából.

Takács Árpád Békés megyei kormánymegbízott is azt emelte ki, hogy a fejlődő ipar és mezőgazdaság vonzza a szakképzett munkaerőt, a magasan képzett humán erőforrást, ami Békés megye népességmegtartó erejének záloga.

Az M44-es Kondoros és Békéscsaba közötti szakasza nettó 41,4 milliárd forint magyarországi forrásból épült meg. A menetidő Budapest és Békéscsaba között a tavaly átadott 62 kilométerrel együtt akár 25 perccel is csökkenhet. Személygépkocsik számára továbbra is ingyenesen használható lesz az út.

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta: dolgozik a kivitelező az M44 Lakitelek-Tiszakürt közötti szakaszán is. A főpályán - a műtárgyak kivételével - már végig aszfaltréteg van. A Tisza felett épülő 556 méter hosszú híd alépítményi munkálatai elkészültek, az előregyártott vasbeton hídgerendákat beemelték, a mederhidat tartó pilonok építése a befejezéséhez közeledik.

Elindult az előkészítő munka Szentkirály és Lakitelek között is; a Kecskemét és Szentkirály közötti szakaszon pedig megkezdődött a területszerzés - olvasható a közleményben.

Az M44-es gyorsforgalmi út 110 kilométer hosszú lesz, 54,6 kilométernyi fejlesztés Békés megyében valósul meg.

Címlapról ajánljuk
Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Tizenkét év után lett újra magyar tagja a Nemzetközi Öttusa Szövetség elnökségének, miután Gyenesei Leilát beválasztották az irányító testületbe a tisztújító kongresszuson. A világbajnok öttusázó az InfoRádióban elmondta: a sportág népszerűbbé és jobban eladhatóbbá válhat azzal, hogy a lovaglás helyére bekerült az akadályverseny a számok közé.

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Ki tudják-e gazdálkodni a cégek a béremelést? Megszólaltak a munkáltatók

Ki tudják-e gazdálkodni a cégek a béremelést? Megszólaltak a munkáltatók

A 3 éves bérmegállapodást egyszerre tartja ambiciózusnak és a munkavállalók szempontjából kompenzációnak a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége. A munkaadói oldal kigazdálkodhatónak tartja 2025-re az egyszámjegyű minimálbér- és garantált bérminimumemelést, de azt azért jelezték, hogy főleg a kisebb vállalkozásoknál igencsak sok cég szűnt meg az elmúlt 2 évben. Szerintük egyértelműen a kisebb vállalatok voltak ennek az időszaknak a vesztesei. A munkaadói oldalon úgy látják, hogy a magyar piac elsősorban a termelékenység növelésével tudná jobban megtartani a munkaerőt, nem pedig a jelentős minimálbéremeléssel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×