INFORÁDIÓ 
2020. július 9. csütörtök
Lukrécia

hableány

viking

hajóbaleset

kapitány

A balesetben részes, Magyarországra visszatérő Viking Sigyn szállodahajó a visegrádi hajóállomáson  2019. június 10-én. A hajó május 29-én ütközött össze a Hableány sétahajóval, amely felborult, majd elsüllyedt a Margit hídnál. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét embert sikerült kimenteni, hét dél-koreai állampolgár holttestét pedig még aznap megtalálták. Azóta további tizenhárom áldozat, köztük a Hableány matrózának holttestét találták meg és azonosították. A szállodahajó ukrán állampolgárságú hajóskapitányát halálos tömegszerencsétlenséget okozó, gondatlanságból elkövetett vízi közlekedés veszélyeztetése vétségének elkövetése miatt hallgatták ki gyanúsítottként és tartóztatták le.

Új fejlemények a Viking kapitánya ügyében

Infostart / MTI

Segítségnyújtás elmulasztása miatt is gyanúsítottként hallgatják ki, és hétfőn őrizetbe vették a május 29-ei dunai baleset ügyében a szállodahajó ukrán kapitányát.

A rendőrség honlapjára hétfőn felkerült közleményben emlékeztettek: a Budapesti Rendőr-főkapitányság a május 29-ei dunai hajóbaleset miatt vízi közlekedés - halálos tömegszerencsétlenséget okozó - gondatlan veszélyeztetése miatt folytat nyomozást, és a szállodahajó ukrán állampolgárságú kapitányát gyanúsítottként hallgatták ki.

A nyomozók hétfőn őrizetbe vették a kapitányt, akinek a

kihallgatása segítségnyújtás elmulasztásának megalapozott gyanúja miatt jelenleg is tart

- írták.

Május 29-én a Hableány sétahajó a Margit híd közelében összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval és elsüllyedt. A Hableányon 33 koreai turista, valamint a kéttagú magyar személyzet utazott, és csak hét embert sikerült kimenteni közülük.

A hétfői őrizetbe vétel és az újabb gyanúsítás azután történt, hogy a Kúria hétfőn kihirdetett elvi jellegű határozatában törvénysértőnek minősítette az alsóbb fokú bíróságok döntését, amellyel óvadékot engedélyeztek a hajóskapitánynak. A Kúria határozata ugyanakkor csak a törvénysértést állapíthatta meg, a konkrét ügyben a kényszerintézkedés változatlan maradt.

Az alsóbb fokú bíróságok úgy döntöttek, hogy a gyanúsított 15 millió forintos óvadék ellenében Budapestre kiterjedő bűnügyi felügyelet hatálya alá kerül, nyomkövetőt kell viselnie, és hetente kétszer köteles jelentkezni a nyomozóhatóságon. Ezután kérte a legfőbb ügyész a Kúriát, hogy mondja ki: törvénysértő a bíróságok kényszerintézkedéssel kapcsolatos döntése.

Az ügyészség többi között a szökés, elrejtőzés veszélyére hivatkozva kérte a 64 éves ukrán hajóskapitány letartóztatását, a gyanúsításban szereplő bűncselekmény ugyanis nagy tárgyi súlyú, 2-8 évig terjedő szabadságvesztéssel büntethető, és a magyar hatóságok előtt nem volt ismert a gyanúsított magyarországi tartózkodási helye. Az ügyészség hivatkozott a bizonyítás megnehezítésének, meghiúsításának veszélyére is, mert a gyanúsított a baleset után adatokat törölt a mobiltelefonjáról.

Ezzel szemben a védelem egyebek mellett azzal érvelt, hogy a hatóságok előtt ismert a hajóskapitány magyarországi tartózkodási helye, és nem törölt adatokat a mobiltelefonjáról.

A Fővárosi Törvényszék másodfokú döntése értelmében június 13-án, miután a gyanúsított befizette az óvadékot - megszűnt a letartóztatása, a férfi bűnügyi felügyelet alá került, legfeljebb négy hónapig.

A dunai hajóbalesetről szóló cikkeinket itt olvashatják.

Nyitókép: Cseke Csilla
A címlapról ajánljuk

×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018