eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita

Nem volt műszaki hiba az Asiana repülőgépén

Biztosan nem műszaki hiba okozta az Asiana Airlines utasszállító repülőgépének balesetét, amely helyi idő szerint szombaton történt San Franciscóban - közölte a dél-koreai légitársaság elnök-vezérigazgatója.

Jun Jang Du vasárnap szöuli sajtótájékoztatóján elmondta: nem érkezett segélykérés az ereszkedő gép pilótáitól a baleset előtt.

A balesetet szenvedett Boeing 777-es gép fedélzetén 307 ember volt, közülük ketten - egy 16 és egy 17 éves kínai lány - életüket vesztették, 49 ember súlyosan megsérült, közülük nyolcan válságos állapotban vannak. A repülőgép Sanghajból érkezett Szöul érintésével San Franciscóba. Mindkét halálos áldozat a gép hátsó részében utazott, s holttestükre a gépen kívül bukkantak rá a mentőalakulatok.

A 2006-ban épült, azaz viszonylag újnak számító Boeinget két tapasztalt pilóta vezette, mindkettőjük több mint tízezer órás repülési gyakorlattal rendelkezik. Rajtuk kívül két másik pilóta is volt a gépen: a pilóták egymást váltották a hosszú, mintegy 11 órás út során.
A Boeing utasainak majdnem a fele, összesen 141 ember kínai volt. S közülük legalább hetvenen diákok és tanárok, akik különböző nyári táborokba utaztak az Egyesült Államokba.

Ami a lehetséges okokat illeti, egy szakértő megerősítette a korábbi vélekedéseket arról, hogy a gép túl alacsonyan érkezhetett, s valamelyik része valószínűleg nekiütközött a repülőteret lezáró, a leszállópályát a mellette lévő tengeröböltől elválasztó falnak. Mivel a Boeing leszálláshoz készülődött, a futóművei már kint voltak, s lehetséges, hogy ezek akadtak bele a falba - vagy a farokrész ütközött ennek.

Egy túlélő az NBC amerikai tévécsatornának elmondta: ő jól ismeri ezt a repülőteret, s úgy látta, hogy a pilóta túl alacsonyan és túl gyorsan közelít a leszállópályához. A pilóta utána gázt adott, s megpróbálta megemelni a gépet, de már túl késő volt. Nagyon rosszul értek talajt, azután egy kicsit újra levegőbe emelkedtek, majd újra a földhöz csapódtak. Egy hírügynökségi jelentés szerint az egész katasztrófa mindössze 10 másodpercig tartott. Az utasok előre semmit sem sejtettek: a személyzet egy teljesen normális leszálláshoz készülődött, csak a szokásos utasítások hangzottak el az övek becsatolásáról, az elektronikai eszközök kikapcsolásáról.

A San Franciscó-i repülőtér szóvivője egyébként elismerte, hogy a repülőtéren már hetek óta nem működött (s a baleset időpontjában sem volt bekapcsolva) az a rendszer, amely figyeli a gépek beérkezési szögét, azaz szükség esetén riaszthatja a pilótákat. Biztonsági szakemberek szerint azonban jó idő esetén erre a rendszerre nincs is szükség: márpedig a baleset idején jó látási viszonyok voltak a repülőtér környékén.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Olyan fegyvert kap Ukrajna, ami elképzelhetetlen lett volna a háború előtt: ez lehet a legveszélyesebb eszköz Kijev arzenáljában

Olyan fegyvert kap Ukrajna, ami elképzelhetetlen lett volna a háború előtt: ez lehet a legveszélyesebb eszköz Kijev arzenáljában

Amikor Oroszország megindította az Ukrajna elleni inváziót, Moszkva egyik elsődleges célja a megtámadott ország „demilitarizációja” volt; eddig nagyon úgy fest, hogy ez a dolog a visszájára sült el. Nem csupán arról van szó, hogy a NATO eddig gigantikus mennyiségű nehézfegyvert küldött Ukrajnának, de olyan technikai eszközöket is megkapott Kijev, melyekről korábban még csak álmodni sem mert az ukrán vezetés, ékes példája ennek az MGM-140 ATACMS harcászati ballisztikus rakétarendszer. Egy olyan technikai eszközről van szó, amely, bár abszolút nem nevezhető „háborúdöntő csodafegyvernek”, biztos megnehezíti majd az orosz haderő dolgát az általuk „különleges műveletnek” hívott invázió során.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 26. 21:41
×
×
×
×