Inforádió

Meghallgatom Élő adás

Elképesztő robbanás jön pénteken

Inforádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Idén rekordszámú kereskedő csatlakozik az Amerikából átvett Black Friday kezdeményezéshez, a webáruházak 62 százaléka jelezte, hogy nála is lesz fekete péntek. A kereskedők közel 30 milliárd forintos bevételre számítanak.

A GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei negyedik felméréséből kiderül, hogy az e-kereskedők csak a fekete péntek napjára mintegy 1,1 millió rendelést és 25-30 milliárd forintos forgalmat várnak.

A legtöbben a termékek leárazásától, az ingyenes vagy a kosárértékhez kötött kedvezményes kiszállítástól és különböző kuponok kiadásától várják az átlagon felüli eredményeket. Újdonságot jelenthet viszont az ajánlatok személyre szabása, az idei karácsonyi szezonra már a kereskedők több mint harmada készít valamilyen szempont szerint a vásárló egyedi szokásaira alapozottan ajánlatot.

A hazai online kiskereskedelemben a kutatás szerint immár a fekete péntek első megtartott napja jelenti a valódi szezonkezdetet. A lerövidülő év végi bevásárlási időszak azonban nem jelent kevesebb bevételt, amiben természetesen hatalmas szerepe van a Black Friday akcióinak.

A fekete péntek hazai áttörését egyébként éppen a tavalyi év jelentette. A kiemelt nap megmutatta a piacnak, hogy az akcióval párosuló árkedvezmények révén a vásárlók nagymértékben befolyásolhatók.

Az év vége amúgy is hagyományosan erős időszak a kereskedelemben. Az év utolsó negyedéve alatt a fogyasztás elsőszámú mozgatórugója a karácsony, idén várhatóan az éves forgalom 35%-a realizálódik az októbertől decemberig terjedő időszak alatt.