eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita

Megépül Magyarország első okos-autópályája

A Zalaegerszeget az M7-es sztrádával összekötő R–76-os gyorsút lehet az első hazánkban, amelyet a vezető nélküli járművek teszteléséhez készítenek fel – tudta meg a Magyar Idők.

Nemcsak a Zalaegerszeg mellett létesítendő tesztpályán alakítanak ki olyan környezetet, amely alkalmas arra, hogy vezető nélküli autókat tehessenek próbára a fejlesztők, hanem a zalai megyeszékhely területén, illetve a környező közutakon is kialakítanak tesztútvonalakat – mondta Palkovics László, a vezeték nélküli, valamint az elektromos hajtású járművek fejlesztésében és gyártásában való magyar részvétel koordinálásáért, illetve az autonóm járművek tesztpályájának felügyele­téért is felelős kormánybiztos.

Külön kiemelte a leendő R–76-os utat, amelynek nyomvonaláról a közelmúltban döntött a kormány. Ez az első hazai 2×2 sávos út, amelynek tervezésekor már figyelembe veszik a vezető nélküli járművek szükségleteit. A kormánybiztos  a Magyar Időknek elmondta, hogy vannak olyan külföldi megoldások, ahol közforgalmú autópályákon sávokat választottak le az autonóm járművek részére. Az R–76-oson erre nem lesz mód, de úgy építik meg, hogy mobil elválasztóeszközökkel ideiglenesen elkülöníthessék a tesztjárműveket a közúti forgalomtól. Erre szükség is van, hiszen nem csupán egy-egy önvezető gépkocsi használhatja a tesztsávot, hanem például teherautó-konvojok, esetleg nagy sebességgel haladva.

Az R–76-os út új nyomvonaláról február közepén döntött a kormány. Az út megépítése régóta napirenden van, de mindeddig nem sikerült kiválasztani a számos változat közül az optimális vonalvezetést. Sokáig a 76-os főút kibővítését tartották a legvalószínűbb megoldásnak, azonban a Zalacsánynál és a Nagykapornaknál lévő földrajzi akadályok miatt ezt végül elvetették. Az új nyomvonal elhalad a sármelléki repülőtér mellett, valamint egy külön ág köti be a gyorsútba Keszthelyt és Hévízt.

Ha minden határidőre lezárul, akkor idén ősszel sor kerülhet az alapkőletételre, és elkezdődhet a 165 milliárdosra becsült út építése. A kivitelezés időigénye nagyjából két év. Az új szakasznak köszönhetően a megyeszékhely és az autópálya között 32 kilométerre csökken a távolság, így két óránál rövidebb idő alatt lehet majd megtenni a Zalaegerszeg és Budapest közötti utat.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Összességében jól sikerült ez a hét a forint számára, stabil volt és az utolsó két nap menetelésének köszönhetően felértékelődéssel zárta a hetet. Az S&P hitelminősítő péntek este megerősítette Magyarország adósbesorolását és a stabil kilátáshoz sem nyúlt, ami szintén kedvező a hazai fizetőeszköz szempontjából, amely a 392-es szinten fejezte be a pénteki kereskedést az euró ellenében. Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×