Az üzletág vezetője elmondta, hogy a Mol már egy éve szállít az Adria kőolajvezetéken keresztül Kurdisztánból és máshonnan is nyersolajat magyarországi finomítójába, bár a vásárolt olaj túlnyomó része még Oroszországból származik és Ukrajnán keresztül érkezik az országba. A Mol havonta 80 ezer tonna nyersolajat vásárol és szállít az Adria kőolajvezetéken Magyarországra.
Az Adria kőolajvezetéken keresztül képesek vagyunk kielégíteni a magyarországi finomítónk szükségletét, de még nagyrészt a szlovákiai finomítóét is - fogalmazott.
A Mol közel 50 százalékos tulajdonában lévő horvátországi INA olajfinomító kapacitásáról szólva Horváth Ferenc elmondta, jobb lenne egyetlen finomítóban összevonni a két létesítmény tevékenységét, mert a külön üzemeltetés veszteséges.
Az INA irányításának jövőjéről folytatott tárgyalásokon azonban a horvát fél - az INA másik nagy részvényese - nem mutatott hajlandóságot a finomító üzletág racionalizálásának a megvitatására - közölte.
Horvát Ferenc szerint az INA finomítói valószínűleg a legkisebbek és legkevésbé versenyképesek Európában. A rijekai finomítónak nagyobb esélye van versenyképessé válni, mint a sziszekinek (Sisak) - mondta.
Horváth Ferenc közölte: a Mol üzleti kilátásai egyre jobbak. A finomítói és olajvegyipari üzleti környezet már jelentős mértékben javult, a haszonkulcs emelkedett, az olajtermék-fogyasztás pedig növekedett az idén Közép-Európában. Az üzemanyag fogyasztás a harmadik negyedévben tovább növekszik majd - jelezte.
"Ami pedig az orosz-ukrán konfliktust illeti, sem közvetlen, sem azonnali hatása nem lesz a régió üzemanyag fogyasztására" - mondta.
Ha a Balatonra készül nyaralni, van egy nagyon rossz hírünk