eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
Kiderült, miért történt a tavalyi budapesti metróbaleset

Kiderült, miért történt a tavalyi budapesti metróbaleset

Egy éve a Pillangó utcánál az előtte állóba csúszott egy metró. Itt a hivatalos jelentés.

Végre kiderült, mi okozta a tavaly decemberi Pillangó utcai metróbalesetet. A Zoom megszerezte a Közlekedésbiztonsági Szervezet jelentését, eszerint a kedvezőtlen időjárás és a sínre tapadt falevek okozták a balesetet. Emberi mulasztás nem történt a dokumentum szerint, de van pár érdekes megállapítás.

Kiderült, miért történt a tavalyi budapesti metróbaleset

Az eset a jelentés szerint:

  • A másik szerelvénybe csúszó vonat az Örs vezér téri indulást követően 356 méter megtételével 57,9 km/h sebességig gyorsult fel, majd a jármű saját lendületéből gurult tovább 341 métert a korábbi sebességét tartva, és ezután – egy kis mértékű gyorsítást követően – megkezdődött a fékezés.
  • Ekkor a két metrószerelvény között mintegy 350 méter volt a távolság.
  • A vonat a faleveles, párás és felfagyott pályán megcsúszott, majd álló kerekekkel csúszott az ütközésig.
  • A kerekek sebességének nullára csökkenésével közel azonos időben megkezdődött a jármű automatikus vészfékezése is. Mindez azonban a vonat sebességére már nem volt érdemi hatással, a kerekek álló helyzete miatt. Az ütközés a számítások szerint 18-20 km/h sebességgel következett be.

Nem volt elég a tisztítás

Az eseményt megelőző napokban összesen négy vonat nem tudott megállni a Pillangó utca állomáson, valamint több vonat veszítette el a kapcsolatot a pálya oldali rendszerekkel, szintén a pálya csúszóssága miatt – áll a jelentésben.

A három nap alatt a szél folyamatosan a pályára fújta a leveleket, amiket a metrókocsik kerekei szétpréseltek, síkos, olajos anyagot kenve a sínekre. És bár a BKV utasította a pályafenntartókat a levelek összeszedésére, a vasúti pálya homokkal való felszórására és a sínek csiszolással való megtisztítására, ezek nem voltak elegendőek a helyzet javítására.

Az elektronika szerint állt a kocsi

A vonat műszaki berendezései nem hibásodtak meg, de a kocsik automatikája állásként érzékelte a csúszást. A vészfékezés után ugyanis a kerekek sebessége azonos lett (nulla, megálltak), amiből a szerelvény csúszásvédelmi elektronikája arra következtetett, hogy a jármű megállt.

A jelentés szerint a baleset a vonat drasztikus megcsúszása miatt következett be, azt pedig a kedvezőtlen időjárás okozta. A rendkívül alacsony tapadás a jármű jelenlegi berendezéseivel nem volt kompenzálható.

A KBSZ javasolatokat tett a BKV-nak a további hasonló esetek elkerülésére.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Összességében jól sikerült ez a hét a forint számára, stabil volt és az utolsó két nap menetelésének köszönhetően felértékelődéssel zárta a hetet. Az S&P hitelminősítő péntek este megerősítette Magyarország adósbesorolását és a stabil kilátáshoz sem nyúlt, ami szintén kedvező a hazai fizetőeszköz szempontjából, amely a 392-es szinten fejezte be a pénteki kereskedést az euró ellenében. Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×