A GVH a 2007 decembere és 2008 szeptembere közötti időszakot vizsgálva az AVON több terméke esetében megállapította, hogy a cég egyes katalógusaiban a termékek tulajdonságaira, hatásaira tett állítások nem felelnek meg a valóságnak, és azokat a vállalkozás nem tudja bizonyítani.
A bírság összegének megállapítása során a GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy az AVON elismerte a tájékoztatással kapcsolatos problémákat, és vállalta, hogy ezen változtat.
A reklámanyagokban az AVON egyes szempillaspiráljaira vonatkozóan többek között az szerepelt, hogy annak használatával a fogyasztó pillái akár tizenkétszer dúsabbak, illetve 75 százalékkal hosszabbak lesznek. A GVH azonban megállapította, hogy a vizsgálatba bevont személyek a készítményt 28-szor vitték fel, ami eltér a mindennapi szokásos alkalmazástól.
Egyes arckrémekkel kapcsolatban az AVON katalógusaiban egyebek között az szerepelt, hogy azok segítségével akár 40-50 százalékkal csökkennek a ráncok. A benyújtott vizsgálati anyagok azonban nem bizonyították, hogy az állítás megfelel a valóságnak. Az állítások hátterében többnyire szubjektív vizsgálatok, azaz a megkérdezett fogyasztók véleménynyilvánítása állt.