A Népszabadság arról ír, hogy az őszi parlamenti ülésszak nyitányaként döntenek a képviselők az új távfűtés-támogatási rendszerről. A kormányfő egyetért az elvekkel és megoldási javaslatokkal, a jogszabályi képletek júliusra elkészülnek, következik a pártokkal és a civil szervezetekkel való egyeztetés, majd a szavazás. A fűtési szezonra készek lehetnek az új szabályok.
A kormányfő friss pénzként húszmilliárd forint támogatást - mint gyorssegélyt -, hosszú távú megoldásként pedig a panelprogram felgyorsítását ígérte. A Főtáv Zrt. múlt héten jelentette be a távfűtési díjak idei harmadik emelését. Ezért ősszel új távfűtés-támogatási rendszert vezetnének be. A jogosultságnak nem a szociális rászorultság, hanem az együttműködési hajlandóság lenne a feltétele.
A Magyar Nemzet arról számol be, hogy káoszt okoz majd az M0-s körgyűrű északnyugati szektorának hiánya a Megyeri híd átadása után, nemcsak az agglomerációban, hanem Budán is. Ezt a lapnak nyilatkozva elismerte Demszky Gábor főpolgármester, aki szerint a felelősség elsősorban Tarlós István volt III. kerületi polgármestert és az önkormányzat jelenlegi vezetőit terheli.
Tarlós István közönséges hazugságnak nevezte Demszky kijelentését. Míg a híd megépítése több mint 60 milliárd forintba került, addig a körgyűrű bezárása legalább 70 milliárd forintot emésztene fel, és erre az állami feladatra egyelőre nincs fedezet. A sehová sem vezető hídról lezúduló forgalom százezreket veszélyeztet majd a dunakanyari, a pilisi, az esztergomi és az óbudai térségben, sok tonnás tehergépjárművek száguldozhatnak majd Budakalásztól Ürömig és Pilisborosjenőig a szűk, lakóházakkal szegélyezett utakon.
A szentendrei önkormányzat kezdeményezésére jövő hétfőn az érintettek megalakítják az M0 Érdekvédelmi Egyesületet, céljuk az ott élők tehermentesítő, elkerülő utak mielőbbi megépítésének kikényszerítése, lejáratás helyett összefogás.
Hanganyag: Kálló Izabella