A Volán-társaságok bevonásával akarja pótolni a pénteki egész napos BKV-sztrájk miatt kieső járatokat a főváros, legalábbis részben. Már tárgyalásokat is kezdtek a közlekedési vállalatokkal - mondta Nyáry Krisztián, kommunikációs igazgató.
Ebből konfliktus lehet
Konfliktust eredményez, ha Volán-buszok közlekednek az esetleges pénteki egész napos BKV-sztrájk alatt - közölte Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője. A szóvivő elmondta: "nem szerencsés gesztus, amelyből az látszik, hogy a menedzsment nem a megállapodásra törekszik." Ez egy költséges megoldás arra, hogy a sztrájkot megtörjék - jelentette ki Nemes Gábor, hozzátéve, hogy ez elhúzódó tárgyalásokat eredményezhet.
A MÁV-sztrájkok idején a vasúttársaság is a Volán-járatokkal próbálta kiváltani a munkabeszüntetés miatt nem üzemelő főbb vonalakat, a busz-társaságok általában elfogadják a vonatjegyeket a sztrájk ideje alatt.
A BKV-szakszervezetek április 18-ra hirdettek egész napos munkabeszüntetést. A szakaszervezetek azt követelik a vezetőségtől, hogy vonja vissza a járatritkítási tervezetet és készítsenek egy újat a szakszervezetek bevonásával, vonják vissza a kilátásba helyezett csoportos létszámleépítést és javítsák a munkakörülményeket.
Egyetértés a 4-es metró pályázatáról
Nyáry Krisztián fővárosi kommunikációs igazgató a Főpolgármesteri Kabinet ülésén azt is közölte: a városvezetés egyetértett a 4-es metró első szakaszához igényelt uniós támogatás pályázatával, amit a hónap végén véglegesíthet a Fővárosi Közgyűlés.
A projekt összköltsége 353 milliárd forint, ebből 293 milliárd a pályázati rész.
A távirati iroda értesülése szerint még az idén számít az uniós forrásokra a 4-es metró építéséhez a főváros és az állam.
Az országos költségvetésben ugyanis 50 milliárd forintot oly módon terveztek a projektre, hogy azt az unió támogatásból finanszírozzák. A 4-es metró I-II szakaszának összköltsége 517 milliárd forint.