eur:
389.49
usd:
361.89
bux:
68002.24
2024. május 4. szombat Flórián, Mónika

A nagy fúrás - nézze meg Ön is!

Elérte az első állomást a 4-es metró fúrópajzsa - jelentette be a főpolgármester. Demszky Gábor szerint jól haladnak a munkálatokkal, így 2009 májusában érkeznek az alagútfúró pajzsok az első szakasz Keleti pályaudvari végállomásához.

Demszky Gábor a helyszínen rögtönzött sajtótájékoztatóján elmondta: a munkások a Tétényi útnál, 14 méter mélyen törték át a betonfalat, nem messze onnan, ahol 10 nappal ezelőtt beomlott egy munkagödör.

Bozsó Tamás, a beruházást felügyelő Eurometro Kft főmérnöke elmondta, hogy a pajzs két hét alatt vonszolja át magát az állomáson.

"A pajzs magát folyamatosan araszolva és előretolva, mint egy hernyó, lépésről-lépésre halad előre a Tétényi úti állomáson. Előre elkészítettük azt a betonvályút, amelyen a pajzs átcsúsztatja magát" - mondta a főmérnök.

Bozsó Tamás közölte, hogy amikor a fúrópajzs elérkezik a 120 méter hosszú állomás végére, akkor úgy, ahogy bejött, ugyanúgy kitör, áttöri a résfalat és elindulnak tovább a Bocskai úti állomás irányába.

Az InfoRádió megtudta, hogy a másik, az északi pajzs 12 nap múlva ér a Tétényi úti állomásra. A szerkezetnek egy szellőzőalagút korábbi beszakadása miatt kell rostokolnia, a nemrég betemetett omlás az útjában van.

{{video:http://inforadio.hu/mediaplayer.swf?file=/video/metroepites.flv&showdigits=1&overstretch=none}}


Az Eurometro Kft főmérnöke elmondta, hogy a pesti talajban folyamatos próbafúrásokat végeznek, hogy megelőzhessék a Tétényi úti beomláshoz hasonló eseteket, sőt a Duna medrét is vizsgálják.

"Jelenleg a Dunán is végzünk feltáró fúrásokat. A Dunán áll egy hajó, mellyel tíz darab fúrást és több tucat, a folyómeder változásait feltáró szondázást végeznek. Nehézbúváros is dolgoznak a fúró- és védőcsövek elhelyezésénél" - közölte a főmérnök.

Bozsó Tamás végül hozzátette, hogy a Tétényi úti baleset körülményeit még vizsgálja a beruházás biztosítója.A főpolgármester a helyszínen beszámolt arról is, hogy jól haladnak a munkálatokkal, így a módosított metróépítési ütemtervnek megfelelően 2009 májusában érkeznek az alagútfúró pajzsok az első szakasz Keleti pályaudvari végállomásához.

Demszky Gábor a Tétényi úti metróállomás különlegességeként arra hívta fel a figyelmet, hogy egy hatalmas üvegkupolán keresztül a napsugarak majd egészen a peronokig lejuthatnak, természetes fényt biztosítva ezzel az állomáson.

Az elmúlt időszakban volt példa arra is, hogy napi 1,5 métert, illetve arra is, hogy 28 métert haladt a fúrópajzs. A másik alagútfúró pajzs jelenleg 20 méteres napi sebességgel dolgozik, s várhatóan szeptember végén éri el a Tétényi úti állomást.

A 4-es metró első szakaszán egyébként a Gellért téri és a Fővám téri állomás között a legkisebb - 410 méter körüli - a távolság, míg a Tétényi és a Bocskai út között ez csaknem 1,5 kilométer.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Többet árt, mint használ, ha nem megfelelően működtetjük a klímát

Többet árt, mint használ, ha nem megfelelően működtetjük a klímát

A hőmérsékleti beállítások mellett a klímaberendezések tisztítására és az egyes helyiségek rendszeres szellőztetésére hívta fel a figyelmet Noszek László főorvos. A Kistarcsai Flór Ferenc Kórház Fül-Orr-Gégészeti Osztályának vezetője az InfoRádióban elmondta: ha a környezetünkben megjelenő allergéneket felkavarja a berendezésekből kiáramló levegő, fokozódhatnak a panaszok, és akár asztmás roham is kialakulhat az érzékenyebb embereknél.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×