Demszky Gábor a helyszínen rögtönzött sajtótájékoztatóján elmondta: a munkások a Tétényi útnál, 14 méter mélyen törték át a betonfalat, nem messze onnan, ahol 10 nappal ezelőtt beomlott egy munkagödör.
Bozsó Tamás, a beruházást felügyelő Eurometro Kft főmérnöke elmondta, hogy a pajzs két hét alatt vonszolja át magát az állomáson.
"A pajzs magát folyamatosan araszolva és előretolva, mint egy hernyó, lépésről-lépésre halad előre a Tétényi úti állomáson. Előre elkészítettük azt a betonvályút, amelyen a pajzs átcsúsztatja magát" - mondta a főmérnök.
Bozsó Tamás közölte, hogy amikor a fúrópajzs elérkezik a 120 méter hosszú állomás végére, akkor úgy, ahogy bejött, ugyanúgy kitör, áttöri a résfalat és elindulnak tovább a Bocskai úti állomás irányába.
Az InfoRádió megtudta, hogy a másik, az északi pajzs 12 nap múlva ér a Tétényi úti állomásra. A szerkezetnek egy szellőzőalagút korábbi beszakadása miatt kell rostokolnia, a nemrég betemetett omlás az útjában van.
Az Eurometro Kft főmérnöke elmondta, hogy a pesti talajban folyamatos próbafúrásokat végeznek, hogy megelőzhessék a Tétényi úti beomláshoz hasonló eseteket, sőt a Duna medrét is vizsgálják.
"Jelenleg a Dunán is végzünk feltáró fúrásokat. A Dunán áll egy hajó, mellyel tíz darab fúrást és több tucat, a folyómeder változásait feltáró szondázást végeznek. Nehézbúváros is dolgoznak a fúró- és védőcsövek elhelyezésénél" - közölte a főmérnök.
Bozsó Tamás végül hozzátette, hogy a Tétényi úti baleset körülményeit még vizsgálja a beruházás biztosítója.A főpolgármester a helyszínen beszámolt arról is, hogy jól haladnak a munkálatokkal, így a módosított metróépítési ütemtervnek megfelelően 2009 májusában érkeznek az alagútfúró pajzsok az első szakasz Keleti pályaudvari végállomásához.
Demszky Gábor a Tétényi úti metróállomás különlegességeként arra hívta fel a figyelmet, hogy egy hatalmas üvegkupolán keresztül a napsugarak majd egészen a peronokig lejuthatnak, természetes fényt biztosítva ezzel az állomáson.
Az elmúlt időszakban volt példa arra is, hogy napi 1,5 métert, illetve arra is, hogy 28 métert haladt a fúrópajzs. A másik alagútfúró pajzs jelenleg 20 méteres napi sebességgel dolgozik, s várhatóan szeptember végén éri el a Tétényi úti állomást.
A 4-es metró első szakaszán egyébként a Gellért téri és a Fővám téri állomás között a legkisebb - 410 méter körüli - a távolság, míg a Tétényi és a Bocskai út között ez csaknem 1,5 kilométer.