1970 óta több mint 500-an haltak meg a metrósínek között balesetben vagy öngyilkosságban - emlékeztetett Zsinka László, a fővárosi MIÉP-frakció vezetője az InfoRádiónak nyilatkozva.
Kiemelte, hogy a peronfal alkalmazásával teljesen meg lehetne akadályozni a további haláleseteket.
A peronfal nem más, mint egy átlátszó fal, amely végighúzódik a peron mentén, és amelynek önműködő bejáratai egybeesnek a metrókocsik ajtóival.
A peronfal ajtajai azonban csak akkor nyílnak ki, amikor a szerelvény már beállt a helyére, így a szerkezet megakadályozza, hogy bárki a sínek közé essen, vagy ugorjon.
Zsinka László szerint a peronfalakat állomásonként mintegy 150-200 millió forintból ki lehetne hozni, így a teljes rendszer megépülhetne a beruházás árának 1-2 százalékából.
Olcsóbb biztonsági megoldás lesz
Gulyás László, a DBR Metró-projektigazgatóság vezetője jelentősen nagyobb költségekről beszélt az InfoRádióban. Számításaik szerint a beruházási összköltség 6-8 százalékát is elérné a peronfal-rendszer kialakítása.
Gulyás László szerint a peronfalas megoldás teljes értékűen pótolható egy másik, sokkal olcsóbb rendszerrel, amelyben egy infravörös érzékelőkből álló sűrű háló meghatározott méretű tárgyak, vagy emberi test beesésekor azonnal jelez, kikapcsolja a feszültséget és vészfékezéssel megállítja a közeledő vonatot.
Azt ugyan Gulyás László is beismerte, hogy nehezen védhető ki ezzel a 4-es metróba tervezett rendszerrel az, ha valaki féktávon belül esik vagy ugrik a metró alá.