eur:
407.74
usd:
375.5
bux:
73883.03
2024. október 31. csütörtök Farkas
Nyitókép: Pexels.com

Új magyar légitársaság bontogatja a szárnyait? - szakértő reagált

A Malév nyomában érkezhet az újabb nemzeti légitársaság? Újabban ez a kérdés foglalkoztatja a légi közlekedés szerelmeseit egy múlt heti sajtóértesülés kapcsán, amire most egy iparági szakértő is reagált.

A hvg.hu múlt heti cikke szerint a Budapest Nemzetközi Repülőtér vecsési Cargo Cityjébe bejegyzett vállalkozás hamarosan megkapja a magyar hatóságoktól a kereskedelmi légi jármű üzemeltetéséhez szükséges engedélyt, és megszerzi a kormány tulajdonában lévő, A330-200F repülőgéppel történő járat üzemeltetését. Ezt a járatot korábban a Qatar Cargo üzemeltette, most pedig a WizzAir repteti a Budapest–Hangcsou útvonalon, hetente öt alkalommal.

A hírportál a Cargo Facts nemzetközi repülőgépipari hírlevél értesüléseit idéző Budflyer alapján részletezi: a Hungary Cargo Airlines nevet a három éve létrehozott Universal Translink Airline Hungary Kft. (UTA Kft.) idén májusban vette fel. Akkor Facebook oldalt is indítottak, többek között munkaerő toborzásra és a légitársaság arculati elemeinek bemutatására – bár utóbbi nyilvánosságra került részleteit később törölték a közösségi portálról.

A cég fő tevékenysége az áruszállítás, de foglalkozhatnak még légi szállítóeszközök, közúti járművek és építőipari járművek kölcsönzésével is. Mostanra a budapesti repülőtér legnagyobb cargocégévé váltak, havonta több mint ötezer tonnányi árut szállítanak – olvasható a drive.hu-n.

A Hungary Cargo Airlines nevében teljesen, ám céges hátterében csak részben magyar: többségi tulajdonosa egy kínai-magyar befektető, Wu Jiang, aki évtizedek óta Magyarországon él. A társtulajdonos pedig a világszerte jelenlévő Universal Translink Airlines, amely egy áruszállító repülőgépekkel történő fuvarozásra és logisztikai folyamatok menedzselésére specializálódott vállalat (UTLink), és Csengcsouban van bejegyezve.

Igen is, meg nem is

A sajtó egy része, a repülővel rendszeresen utazók, sőt, a légiközlekedési szakma nosztalgiázó szereplői is már egy új magyar légitársaság megjelenését látják bele a Hungary Cargo Airlines engedélyszerzésével kapcsolatos hírekbe, a Malév nyomán nemzeti légitársaságról álmodnak – fogalmazott az economx.hu megkeresésére Varga G. Gábor légi közlekedési szakértő.

Az Egek Ura Blog alapítója elismerte: de facto valóban egy magyar alapítású légitársaság létrejöttének vagyunk tanúi, amely professzionálisan felépített stratégia mentén éppen az engedélyezés finisébe ért, ám, mint mondta, attól még ez a projekt marad, amire eredetileg kitalálták.

Vagyis légi áruszállítási kapacitást biztosítanak Kína és Magyarország között részben egy olyan repülőgéppel, amely a magyar állam tulajdonában van, és ez idáig a WizzAir üzemeltette, mivel más társaságnak nem voltak meg a szükséges engedélyei hozzá – tette hozzá.

A szakértő szerint a magyar alapítású, itteni hatósági engedélyekkel rendelkező cégnek azért van jelentősége, mert az állam tulajdonában, magyar lajstromban szereplő repülőgéppel biztosítja áruszállítási szolgáltatását, amelynek fontos szerepe van a kínai–magyar áruforgalomban a fuvaronkénti 60 tonna kapacitásával.

Varga G. Gábor szerint ezzel együtt

nem valószínű, hogy a társaságnak az utasjáratok üzemeltetésére vonatkozó engedélyek megszerzése és azok indítása is ambíciója lenne.

Még akkor sem, ha vannak olyan piaci elemzések, amelyek szerint ennek volna létjogosultsága a jelenlegi, fapadosok által uralt piaci környezetben – jegyezte meg.

Címlapról ajánljuk
Wéber Gábor: rég nem láthattunk ilyet a Forma–1-ben
nagyinterjú

Wéber Gábor: rég nem láthattunk ilyet a Forma–1-ben

„Minden egyes versenynek hatalmas jelentősége van. Különösen abból a szempontból, hogy innentől kezdve Norrisnak ez már négy megoldandó vizsgafeladat, egyiknél sem hibázhat. Ha bármelyiket elrontja, nincs több élete, inkább nézzük innen. Olyan, mintha egy vetélkedőn lenne, ahol minden külső segítsége elfogyott, és egyetlenegy élete maradt, és megy a fődíjért, de még a négy utolsó, legnehezebb lépcsőfok hátra van. Verstappennek igazából elég egyetlen hétvégén belerondítani ebbe a játszmába” – vélte a Forma-1-es világbajnokság hátralévő négy futamának esélyeiről Wéber Gábor kommentátor az InfoRádió Aréna című műsorában.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.31. csütörtök, 18:00
Kaiser Ferenc
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×