Egy autó eladásához szükséges idő számos tényezőtől függ, többek között a típustól, az aktuális piaci helyzettől, és hogy hol található a jármű. A carVertical autóipari adatszolgáltató cég szerint a megfelelő évszak kiválasztása szintén segíthet a gyors értékesítésben.
Felmérésük alapján a tulajdonosoknak nem érdemes kapkodniuk, hogy a hideg évszakban hirdessék meg kocsijukat. Úgy tűnik, jobb, ha várnak, és legkorábban márciusban adják el – éves átlagban a carVertical autótörténeti jelentéseinek 8,2 százalékát ebben a hónapban kérik le. Áprilisban ez az arány 8,4, májusban 8,5 százalék, ami szerintük arra utal, hogy tavasszal nagyobb a kereslet, mint a téli hónapokban. Ilyenkor ugyanis sokkal kedvezőbb körülmények között lehet vezetni.
A nyár vége és az ősz eleje szintén megfelelő időszak az eladásra. A carVertical vevői a legtöbb előzményjelentést augusztusban (9,1 százalék) és szeptemberben (8,9) kérik, mert a téli szezon beállta előtt szeretnének hozzájutni egy autóhoz.
A megfelelő időzítés segíthet a jármű gyorsabb és magasabb áron történő eladásában. Ha kisebb a kereslet, az eladók gyakran kénytelenek alkuba bocsátkozni, és engedni az árból. Egy kabriót eladni a tél közepén például meglehetősen nehézkes lehet – ezek jellemzően tavasszal és nyáron vonzzák a fogyasztókat. A terepjárókra és az összkerékhajtásúakra ellenben folyamatosan van kereslet, mivel a vásárlók gyakran keresnek biztonságosabb, jobb tapadású autót.
Autóeladás szempontjából a december és a január számít a leggyengébb hónapnak – írják, hozzátéve: sokan inkább az ünnepi kiadásokra teszik félre a pénzt, és kevésbé gondolkodnak komolyabb költésekben. A karácsonyi szezon után viszont az emberek többségének időre van szüksége ahhoz, hogy rendezze az anyagi helyzetét és újra elkezdjen spórolni, ebből következik, hogy kevesebb a tranzakció a használtautó-piacon.