eur:
389.49
usd:
361.89
bux:
68002.24
2024. május 5. vasárnap Adrián, Györgyi

Kötbér nincs, csak aszfalt nélküli út: kis magyar valóság Borsodban

Hétfőn kellett volna befejezni a 37-es főút Sárospatak és Sátoraljaújhely közötti szakaszának felújítását, de az aszfaltozás elmaradt. A Magyar Közút Kht. szóvivője szerint azért, mert túl korán leesett a hó. A szóvivő a csúszásban semmi kivetnivalót nem lát, sőt, úgy véli, a viszontagságos időjárás miatt kötbérrel sem tartoznak. Sátoraljaújhely polgármestere úgy látja: ami az 6 kilométeres útszakasszal történik, az a kis magyar valóság.

Hat kilométer. Mindössze ekkora szakaszon kellene felújítani a két borsodi város, Sárospatak és Sátoraljaújhely közötti útszakaszt. A településeket a 37-es út köti össze, amelynek felújítása több mint tíz éve borzolja a helyiek idegeit.

A kísérleti anyag nem vált be

Az út karbantartását több mint tíz éve kezdték el, akkor azonban a felújításhoz egy kísérleti anyagot használtak. Ez azonban nem vált be - mondta az InfoRádióban Sátoraljaújhely polgármestere.

Nagyjából két évvel ezelőtt megint hozzá kellett nyúlni a burkolathoz, a rekonstrukció azonban tavaly év elején egyszerűen félbe maradt - panaszolta Szabosvölgyi Péter.

A kátyús útról az aszfaltot lemarták, helyére azonban nem került új réteg, csupán az elválasztó csíkokat festették fel az útkarbantartók.

A helyiek aztán félpályás útlezárást tartottak és aláírásokat gyűjtöttek, vezetőik pedig felkeresték a közlekedési tárcát.

Mindennek hatására az építés folytatódott, most azonban a tél beköszönte gördített akadályt az út befejezése elé, csaknem másfél kilométer még mindig nincs újraaszfaltozva.

A polgármester most attól tart, hogy ha az évek óta húzódó munkát a novemberi hidegben végzik el az útkarbantartók, akkor csaknem fél év múlva ismét elölről kezdhetik az egészet, fagyban ugyanis szerinte nem lehet aszfaltozni.

A kivitelező nem hibás, csak az időjárás

Az út utolsó, másfél kilométeres szakaszával hétfőn kellett volna végezni, a korán jött havazás azonban megakadályozta a munkát.

A Magyar Közút Kht. szóvivője szerint ők mindezért nem hibáztathatók, csak az időjárás. Épp ezért szerinte kötbérrel sem tartoznak, mivel a csúszás nem nekik róható fel, hiszen a havat nem ők "eregették".

A szerződés szerinti kötbér összegéről Szőnyi Zsolt nem adott felvilágosítást.

Hogy az építkezés tavaly miért maradt félbe, azt felelte: a kivitelezéshez uniós forrásokra pályáztak, ez pedig elhúzódott.

Hanganyag: Molnár Anikó

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
Nagyon fontos területet veszíthetnek az ukránok, kiszivárgott Trump súlyos terve - Ukrajnai háborús híreink vasárnap

Nagyon fontos területet veszíthetnek az ukránok, kiszivárgott Trump súlyos terve - Ukrajnai háborús híreink vasárnap

Szombaton kiderült, hogy Donald Trump újbóli megválasztása esetén a NATO-tagállamokat arra kényszerítené, hogy védelmi kiadásaikat a GDP 3 százalékára emeljék, reagálva ezzel az Oroszország és Kína jelentette fenyegetésekre, miközben az Ukrajnának nyújtott támogatást nem számítaná bele ebbe a keretbe. Eközben a G7 országok vezetői tárgyalásokat folytatnak egy olyan javaslatról, amelynek értelmében Ukrajnának 50 milliárd dollár értékű segélyt nyújtanak, amit az Európában befagyasztott orosz vagyonból származó nyereségből finanszíroznának. Cikkünk folyamatosan frissül.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×