Vitézy Dávid közölte: a paraméterkönyvet a városüzemeltetési bizottság fogadja el, ez a dokumentum tartalmazza tételesen, hogy melyik járatnak hány percenként mennyi járművel kell közlekednie az egyes napszakokban.
Kifejezetten jónak minősíthető paraméter könyv van most a bizottság előtt, amelyet február 28-án hagyhatnak jóvá - tette hozzá a BKV felügyelő bizottságának tagja.
Kérdésre válaszolva a Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület (VEKE) szóvivője elmondta: a BKV azt nevezi 100 százalékos kihasználtságnak, ha egy négyzetméteren öt ember van. Ez azonban a gyakorlatban olyan mértékű zsúfoltság, ami szerinte nem elfogadható.
Vitézy Dávid hangsúlyozta: a budapesti tömegközlekedés versenyben van, és az a cél, hogy minél több embert el tudjon csábítani az autóktól, a zsúfoltság azonban versenyhátrány.
113 százalék
Ma sok olyan járat van, ahol a mostani paraméterek szerint is száz százalékosnál nagyobb a kihasználtság, vagyis a zsúfoltság. Olyan buszok is vannak, ahova nem fér fel mindenki - emelte ki a BKV felügyelő bizottságának tagja.
A legzsúfoltabb járat a XVIII. kerületből Kőbánya-Kispestre közlekedő 82-es buszcsalád, amely 113 százalékos kihasználtsággal közlekedik.
A VEKE szóvivője kiemelte: a paraméterkönyv összeállításakor egytől egyig megpróbálták kezelni a legzsúfoltabb járatokat, elsősorban a pesti külső kerületekben. A 82-esen kívül sűrűbben vagy nagyobb buszokkal közlekedik a 194-es, a 20-as, a 96-es gyorsbusz, valamint a 37-es.