eur:
389.13
usd:
361.78
bux:
68882.55
2024. május 8. szerda Mihály

Mennyire lehetnek sikeresek a magyar márkák?

A Béres csepptől a Túró Rudiig jó néhány magyar márka sikerének titkáról beszéltek Budapesten a Heti Válasz konferenciáján, amelynek témája a magyar márkák és a magyar cégek helyzete volt.

A magyar vásárlók - ellentétben a lengyelekkel vagy oroszokkal - szívesebben vásárolnak ismert, megbízható termékeket, és nem törekszenek mindenáron a presztízsmárkák birtoklására - mondta Kozák Ákos, a GfK Hungária piackutató ügyvezető igazgatója.

Kutatásaik szerint a magyar vásárlók több szempontból is másképp viselkednek, mint a nyugat-európaiak, például ugyanabból az autótípusból nálunk a legkisebb motorral felszerelt változatot veszik, míg a szomszédos Ausztriában jellemzően kétszer akkora teljesítményű motor van ugyanabban az autóban.

A GfK Hungária piackutató ügyvezető igazgatója kiemelte: kutatásaik szerint több magyar márka sikerrel élte túl a rendszerváltást, de volt olyan, amely az azóta eltelt időben tudott megerősödni - például az egyik ismert ásványvíz -, de olyan is, egy cipőmárka, amelynek valószínűtlen feltámadása rendkívüli sikernek nevezhető.

Béres József, a Béres Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy cége termékei főleg azért élveznek előnyt a multinacionális vállalatok hasonló gyártmányaival szemben, mert a magyar vásárló bízik a márkában és a cégben.

Most éppen azon vannak, hogy ezt a sikert külföldre vigyék, ennek érdekében saját értékesítőhálózatot építettek ki Romániában és Ukrajnában.

Széles Gábor, a Munkaadók és Gyáriparosok Szövetségének elnöke viszont ezeknek a példáknak némiképp ellentmondva úgy vélte: illúzió azt gondolni, hogy a magyar kis- és közepes vállalatok érdemi versenyre képesek az unió piacán, ezért a gazdaságpolitikának elsősorban a helyi szolgáltatások, különösen pedig a turizmus fejlesztésére kellene összpontosítania.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Salát Gergely: Hszi Csin-ping látogatása Magyarország Kína melletti markáns kiállását is jutalmazza

A kínaiak a fő világpolitikai stratégiája most a saját mozgástér bővítése, és a jövőben a többpólusú világrend kialakítása – mondta Salát Gergely, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa. Az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt a kínai elnök látogatásának jelentőségéről, a pekingi diplomácia módszereiről, a küldöttség összetételéről és az orosz–kínai viszonyról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.08. szerda, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
Megmaradt az ötnapos tőzsdei győzelmi sorozat a tengerentúlon

Megmaradt az ötnapos tőzsdei győzelmi sorozat a tengerentúlon

Gazdasági adatok tekintetében ma Németországból érkeztek fontos számok az ipar kilátásaival kapcsolatban, ezen kívül megjött az európai kiskereskedelmi adat is, illetve a hazai kiskereskedelmi számok is. Tegnap kimondottan jó hangulatban zajlott a kereskedés a tőzsdéken, nagyot tudott a hazai piacon ralizni az OTP. A magyar tőzsdén a Richter volt a legjobban teljesítő nagypapír, emellett pedig kitartott a tegnapi széleskörű optimizmus a piacokon, a vezető európai részvényindexek ezúttal is határozott pluszban álltak meg, míg Amerikában óvatos emelkedést láthattunk.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×