eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita

Új típusú órákon tanulhatnak ősztől a gyerekek

Idén szeptemberben indul a nem szakrendszerű oktatás az általános iskolák ötödik évfolyamain. Ez azt jelenti, hogy az órák 25-50 százalékában a diákok nem tantárgyankénti csoportosítás szerint tanulnak, hanem készségfejlesztő órákon vesznek részt. A tárca indoklása szerint erre azért van szükség, mert a diákok közül sokan még az ötödik osztályban sem tudnak rendesen írni, olvasni, számolni. Nem minden pedagógus ért egyet a változtatással.

Évekkel ezelőtt fogadta el az Országgyűlés azt a törvénymódosítást, amely lehetővé teszi a nem szakrendszerű oktatást, ám a változtatás csak idén szeptembertől lép életbe.

A törvény szerint az iskolák 5-6. évfolyamain az órák minimum negyedét, de maximum felét a gyerekek felzárkóztatására kell fordítani - mondta el az oktatási tárca államtitkára. A tapasztalatok azt mutatják ugyanis, hogy ezeken az órákon is lesz mivel tölteni az időt.

A felmérésekből kiderül: a gyerekek nem tudják jól használni a megszerzett alapismereteket: az olvasást, írást és számolást - fogalmazott Arató Gergely. A 14-15 évesek körében készített, képességeket mérő Pisa-teszt eredményeiből kiderül, hogy a diákoknak nem megfelelők a szövegértési vagy a matematikai képességei.

Arató Gergely hozzátette: egyelőre négyéves átmeneti időt kapnak az iskolák, ebben az időszakban csak mintegy 20 százalékban kell nem szakrendszerű órákat tartaniuk. Ezt követően már 25-50 százalék kell legyen ezen tanórák aránya. A rendszer ősszel indul az ötödik osztályosoknál, a jövő évtől pedig már a hatodikosokat is érinti.

Rontja a színvonalat?

A Szent Lőrinc Katolikus Általános iskola igazgatója úgy véli: a nem szakrendszerű oktatás hátráltatja a gyerekeket a felső tagozatban. Szerinte ezzel csak csökken a színvonal, hiszen megint a leggyengébbekhez igazítják az oktatást

Szabóné Farkas Éva úgy fogalmazott: elképesztő, hogy a tanári diplomával rendelkező, felső tagozaton oktató tanároknak - ahhoz hogy nem szakrendszerűen oktassanak - egy 120 órás tanfolyamot kell elvégezniük. Hozzátette: ezek a pedagógusok már elsajátították a megfelelő készségeket, és elvégezték az iskolát.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Versenyfutás az idővel: hat napja semmi nyoma az eltűnt autista német kisfiúnak

Versenyfutás az idővel: hat napja semmi nyoma az eltűnt autista német kisfiúnak

A hét eleje a különböző mentőszolgálatok több száz tagja keresi a hétfő este az alsó--szászországi Bremervördében eltűnt hatéves kisfiút. A rendkívüli erőkkel l folyó kutatást nehezíti, hogy a hatéves Arian autista. Ez az oka annak, hogy a felkutatására a hatóságok a legkülönbözőbb eszközöket vetik be, és az autizmus szakértőivel is konzultálnak. Szombat délutánig azonban még semmi eredmény nélkül, de nem adták fel a reményt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Hamarosan örökké élhetünk?

Hamarosan örökké élhetünk?

Egy furcsa és stagnáló társadalomhoz vezetne, ha az emberek még 120 évesen is élnének – véli Venki Ramakrishnan, Nobel-díjas molekuláris biológus. A „Miért halunk meg: Az öregedés új tudománya és a halhatatlanság keresése” című könyv szerzője szerint ráadásul irreális elképzelése az, hogy halálunkig megmaradnak szellemi képességeink. Ezért is int óvatosságra a biológiai törvényekkel dacoló öregedéskutatásokkal kapcsolatban, amelyekből egyre több indul, és nemcsak a technológiai fejlődés adta lehetőségek miatt. Azért is, mert a világ legnagyobb részén egyre nő a várható élettartam, aminek egészen a gazdasági és társadalmi következményei lesznek. Nem a lehető leghosszabb élet tehát a legfontosabb célja ezeknek a kutatásoknak, hanem lehető leghosszabb viszonylagos egészségben eltöltött élet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×