eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria

Fizetést ígér az Il Ferro

Június elején fizeti ki ügyfeleinek a májusra esedékes reklámozásért járó, összesen mintegy 300 millió forintot az autós reklámokkal foglalkozó Il Ferro Kft. - közölte a társaság ügyvezető igazgatója.

Körmendi Ákos elmondta: a február-március-áprilisra járó pénzt később utalják át, illetve ennyivel meghosszabbodik a reklámszerződés.

Hozzátette: a cég már február vége óta nem fizetett mintegy nyolcezer ügyfelének, ezért a szerződésekben egyébként is biztosított három hónapra felfüggesztették a kifizetéseket.

Körmendi Ákos február óta az Il Ferro Kft. tulajdonosa és ügyvezetője.

A gépkocsi-tulajdonosokkal kötött szerződések felülvizsgálata és a cég pénzügyi tevékenységének átvilágítása azóta is tart.

A Magyar Gépjármű Importőrök Egyesületének elnöke szerint lehet, hogy törvénybe ütközik egyes magyarországi autóreklámozási cégek gyakorlata. A legtöbb társaság az új autót vásárló ügyfeleinek segít a hitel törlesztésében, használtautóval rendelkező partnereitől pedig esetenként több mint nettó 150 ezer forintos regisztrációs díjat kér, majd havi díjat fizet az autójukon elhelyezett matricákért.

Győző Gábor az InfoRádiónak azt mondta, az autóreklámozás kockázatos vállalkozás. Szerinte a tevékenység van a pénzmosási törvénybe ütközik, vagy egyszerűen egy pilótajáték, amelyben addig tart az üzlet, amíg vannak új belépők.

Magyarországi gépjármű-importőr nem áll kapcsolatban autóreklámozási céggel. A márkakereskedőknek is csak elenyésző része ajánlja vevőinek a matricázást. Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke azt mondta, a körülbelül 700 kereskedőből 10-en állnak kapcsolatban reklámcéggel.

Õk azt ajánlják az ügyfeleknek, hogy ne engedjenek a csábításnak, és csak akkor vásároljanak autót, ha rendelkeznek a teljes fedezettel.

A fizetési felfüggesztést követően a konkurencia a nyilvánosság elé lépett, hogy megnyugtassa ügyfeleit. Vadla Gábor, a HírAutó Kft. ügyvezető igazgatója sajtótájékoztatón bizonygatta, hogy nincs veszélye az autóreklámozásnak.

Az InfoRádió kérdésére Vadla Gábor elmondta: nem azért kérnek 170 ezer forint regisztrációs díjat, hogy fizetni tudják az új autósok hiteltörlesztő-részleteit. Az igazgató szerint ez az autósnak befektetés.

Külföldön is működnek autóreklámozással foglalkozó vállalkozások, de más szisztémával, Németországban, Ausztriában, és Franciaországban nem kell regisztrációs díjat befizetni, vagy ha mégis, annak összege nem haladja meg a 10 eurót. Különbség még, hogy nem folyamatos a reklám az autókon. Amikor van megrendelő akkor helyeznek fel matricákat.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
A fejlett országokban trend lett az otthoni munkavégzés, idehaza más a helyzet

A fejlett országokban trend lett az otthoni munkavégzés, idehaza más a helyzet

Az Európai Unióban a foglalkoztatottak 22,5 százaléka, míg Magyarországon 10,6 százalék dolgozott otthonról 2022-ben – derült ki az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzéséből. A tanulmány szerzője, Erdélyi Dóra az InfoRádióban elmondta: minél fejlettebb egy ország, annál inkább jellemzőbb a home office gyakorlata.

Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 57, Magyarországon is megvásárolható klímaberendezést tesztelt. Az eredményekről Dénes Júlia, az egyesület munkatársa beszélt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×