eur:
389.13
usd:
361.78
bux:
68882.55
2024. május 8. szerda Mihály
Hajókonvoj halad az Árpád hídnál a dunai hajóbaleset két magyar áldozatának, a Hableány kapitányának és matrózának búcsúztatásán 2019. július 12-én.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Megszólaltak a hajósok: a Duna-part átalakítása nem egészen így kezdődik

A főváros terveivel szemben nem kevesebb, hanem több hajókikötőre lenne szükség a Duna budapesti szakaszán a szakmai szervezetek szerint, amelyek elutasítják az elképzeléseket és tárgyalásokat sürgetnek a városvezetéssel.

A hajósokat kiáltották ki bűnbakoknak a belvárosi légszennyezettség és a torlódások miatt, ezért akarják őket kitiltani a fővárosból – mondta Tóth Mihály, a Magyar Hajózási Országos Szövetség szóvivője az InfoRádióban.

"Nem kevesebb kikötőre van szükség, hanem többre. Alapvetően az a szándék jó, hogy rendet tegyünk, nyilván kérdés, hogy kinek mit jelent a rend" – vetette fel.

A jelenlegi helyzet a hajósok értelmezésében az, hogy a kikötőket, amelyek a belvárosban vannak, nagyrészt meg akarják szüntetni, néhány maradna csak meg, amelyeken a hajók addig tudnak megállni, ameddig az utascsere megtörténik. "Egyébként a hajók meg menjenek el valamilyen külső kikötőbe, amiről egyébként a tervezet sem beszél, tehát senki nem tudja, milyen külső kikötőkre gondolnak. Miközben a szállodahajókat a tervezet betelepítené részben a XIII. kerületbe" – folytatta Tóth Mihály.

Emiatt teljesen elutasítják a főváros Duna-parti építési szabályzatának tervezett módosítását. Ehelyett azt javasolják, hogy a főváros a szakmai szervezetekkel egyetértésben jelölje ki azokat a kikötőket, ahova a hajókat át lehet telepíteni. Utána ezeket ki kell építeni, működtetni kell, meg kell oldani az áram- és a vízellátás, valamint a szemételszállítás kérdését, ezenkívül ki kell alakítani azt az infrastruktúrát, ahol a buszok meg tudják közelíteni a kikötőt. Tóth Mihály szerint csak ezek után lehet elkezdeni azt vizsgálni, hogy a belvárost hogyan lehet tehermentesíteni, és jobban szétosztani a hajókat a kikötőkben.

A jelenlegi logika szerinte az, hogy először meg kell szüntetni a kikötőket, "áthelyezni a problémát", majd más kerület biztos megoldja.

Tóth Mihály hiányolta a javaslatcsomagból a tervezett átalakítások forrását, valamint a Duna-part valódi, új igények szerinti átalakítását és a rekreációs fejlesztéseket is.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Salát Gergely: Hszi Csin-ping látogatása Magyarország Kína melletti markáns kiállását is jutalmazza

A kínaiak a fő világpolitikai stratégiája most a saját mozgástér bővítése, és a jövőben a többpólusú világrend kialakítása – mondta Salát Gergely, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa. Az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt a kínai elnök látogatásának jelentőségéről, a pekingi diplomácia módszereiről, a küldöttség összetételéről és az orosz–kínai viszonyról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.08. szerda, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
Megmaradt az ötnapos tőzsdei győzelmi sorozat a tengerentúlon

Megmaradt az ötnapos tőzsdei győzelmi sorozat a tengerentúlon

Gazdasági adatok tekintetében ma Németországból érkeztek fontos számok az ipar kilátásaival kapcsolatban, ezen kívül megjött az európai kiskereskedelmi adat is, illetve a hazai kiskereskedelmi számok is. Tegnap kimondottan jó hangulatban zajlott a kereskedés a tőzsdéken, nagyot tudott a hazai piacon ralizni az OTP. A magyar tőzsdén a Richter volt a legjobban teljesítő nagypapír, emellett pedig kitartott a tegnapi széleskörű optimizmus a piacokon, a vezető európai részvényindexek ezúttal is határozott pluszban álltak meg, míg Amerikában óvatos emelkedést láthattunk.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×