eur:
408.57
usd:
375.32
bux:
73865.96
2024. november 1. péntek Marianna
Nyitókép: Unsplash.com

Küszöbön lehet az újabb műszakivizsga-armageddon

A járvány idején nem kellett a járműveket műszaki vizsgáztatni, ám 2022 nyarán ennek egy csapásra vége lett, az autósok pedig tömegével rohamozták meg a vizsgaközpontokat. Ennek már két éve, és most következik a második felvonás.

A 2022. június 30-a fordulópontnak számított, ekkorra kellett a Covid után mindenkinek megújíttatnia a forgalmiját. Ez tömegeket érintett, a Belügyminisztérium 2022 május 23-ai adatai szerint 2020 március 11 és az adatközlés ideje között 5 413 522 lejárt, vagy lejáró műszaki engedély található, ezek közül 4 480 936-ot már cseréltek. Vagyis május végén még mintegy 933 ezer autó műszakiját kellett egyszerre megoldani - emlékeztet a TotalCar.

A problémát a kormány is észlelte, és hagyott egy kiskaput, miszerint az érvényesség lejárta előtt lefoglalt vizsgaidőpontról szóló igazolás birtokában a vizsga napjáig, de legfeljebb harminc napig még jogszerűen lehetett használni a gépkocsikat. Aki pedig erről is lecsúszott, az már csak a vizsga napján és a vizsgálóállomásig vezethette autóját. Egy vizsgaközpont-tulajdonos szerint a korábbi havi átlag kétszeresét, vagy annál is többet kellett 2022 nyarán átvizsgálniuk.

A műszaki vizsgákkal kapcsolatos előírások nem változtak, vagyis minden négy évnél idősebb autó esetében, kétévente kötelező államilag ellenőriztetni az autója műszaki állapotát - írja a lap.

Azaz minden olyan személygépjárműnek, aminek 2022 nyarán újították meg a műszakiját, idén ismét fel kell keresnie egy vizsgaközpontot, ami autók százezreit jeleni.

A műszaki vizsgák menete sem változott, továbbra is a legoptimálisabb esetben egy, de inkább másfél órás műveletről van szó. A műszaki vizsgák ára sem változott 2022 óta. Sőt, 2006 óta ugyanúgy 16 290 forintba kerül egy személyautónál, plusz a műhely óradíja.

Vagyis, mint írja a szaklap, hasonló mennyiségű vizsgázásra váró autóra kell számítani idén is, mint két évvel ezelőtt. Persze morzsolódtak is le járművek azóta, de a magyar autópark két év alatt bővült is, így számottevő változás nem történhetett.

A vizsgaállomás-tulajdonos szerint aki eddig nem cselekedett, az már most elkésett, ha pedig még most foglal valaki időpontot, akkor talán csak egy-két hét várakozási időre kell számítania, de június végére eldurvulhat a helyzet.

Ha ez megtörténik, akkor sem érdemes kormányzati segítségre, enyhítésre várni, ugyanis 2022-ben a járvány miatt még tudtak engedni a szabályokból,

azóta viszont eltelt két év és az autókat akár két hónappal előbb is le lehetett volna vizsgáztatni.

Mint írják, további nehezítő tényező még, hogy mind a vizsgaállomások, mind a szakemberek száma csökken. Ennek egyik oka, hogy anyagilag nem éri meg vizsgáztatni, ugyanis annak ára nem emelkedett, illetve többen vesznek ki szabadságot, mennek nyaralni az érintett időszakban.

Címlapról ajánljuk
Magyarics Tamás: Kamala Harrisnek három „alapvető baja” van az elnökválasztáson
Aréna

Magyarics Tamás: Kamala Harrisnek három „alapvető baja” van az elnökválasztáson

A november 5-i amerikai elnökválasztás esélyeiről, a két jelölt közötti különbségekről, a döntést jelentő pontokról beszélt Magyarics Tamás külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora az InfoRádió Aréna című műsorában.

A Hegyvidéken sem lesz ingyenes, máshol fizetőssé válik vagy drágul a parkolás

A XII. kerületben ugyan ősz elején visszavonták a parkolás üzemeltetésére kiírt közbeszerzést, ám a korábbi szerződés közelgő lejártáig valószínűleg sikerül új megállapodást kötni, így a Hegyvidéken még ideiglenesen sem lesz ingyenes a parkolás. A főváros más területein is változnak a parkolási zónák és díjak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×