Százmilliós tartozása van a MÁV Általános Biztosító Egyesületnek a szervizek felé - mondta Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke.
Hozzátette: ezért a műhelyek többségénél az a gyakorlat alakult ki, hogy csak akkor javítják meg az autókat, ha a tulajdonos előre kifizeti a költségeket. Az pedig tulajdonos dolga és érdeke, hogy a szerviznek kifizetett összeget behajtsa a biztosítón.
Szavai szerint, ha egy MÁV biztosítós ügyfél okozott valakinek kárt, a károsultnak gyakran igen nagy procedúrát jelentett hozzájutni a pénzéhez - mondta az InfoRádióban Gablini Gábor. Míg a többi biztosító 24-48 órán belül felmérte a kárt, a MÁV-nak ez gyakran hetekig tartott.
Ugyancsak hosszú időt vett igénybe, mire végre engedélyezték a javítást, a kifizetésre pedig csak ezután, hónapok múlva került sor. Hozzátette: reméli, hogy a jövőben ez a piac újra kiszámítható és tisztességes lesz.
Hanganyag: Litauszky Balázs