- Eldöntötte a kormány: teljesen új, még szigorúbb vendégmunkástörvény jön
- Létszámhiánnyal küzd a BKV, akár 80 járművezetőt tudnának azonnal foglalkoztatni
- Kimerültek már a BKV-sofőrök a létszámhiány miatt
- Már milliós fizetéssel vadásszák a magyar buszsofőröket Skóciába
- Akkora a sofőrhiány, hogy már külföldről is toboroznak buszvezetőket Magyarországon
Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes reagált arra a Népszava által közölt értesülésre, amely szerint novembertől indonéz és Fülöp-szigeteki buszsofőrök is munkába állhatnak az ArrivaBus Kft. által üzemeltetett járatokon Budapesten. A lap közölte: a külföldi járművezetőket nem a magyar busztársaság alkalmazná, hanem az a munkaerő-kölcsönző cég, amely csoportosan toboroz és vesz fel buszsofőröket magyarországi foglalkoztatásra. Állítólag az érintettek lakhatásáról és étkeztetéséről is a közvetítő cég gondoskodna.
A főpolgármester-helyettes a hír megjelenését követően azt nyilatkozta a Népszavának, hogy nem tartja jó iránynak a külföldi munkaerő alkalmazását, ezért a Fővárosi Önkormányzat tulajdonában lévő cégeknél ezt nem engedélyezik. Kiss Ambrus hozzátette: a BKV esetében szóba sem jöhet külföldi munkavállalók foglalkoztatása.
Arról is beszámolt a lapnak, hogy külsős szolgáltató esetén is szigorúan számon kérik majd az üzembiztonsági és utastájékoztatási követelmények betartását. Kiemelte: nem az utasoktól várják el a kielégítő kommunikációhoz szükséges nyelvtudást.
Arra a kérdésre, hogy külföldi buszsofőrök nélkül nem lesz-e munkaerőhiány a BKV-nál, Kiss Ambrus azt válaszolta: a vállalkozó szerződésben vállalta a szolgáltatás üzemeltetését, így
utólag nem állhat elő azzal, hogy nincs hozzá elég munkavállalója.
A főpolgármester-helyettes álságosnak tartja annak hangoztatását, hogy kölcsönzött munkaerő alkalmazása esetén nem gyengülnek a munkavállalói jogok, és a lépésnek nincs bérleszorító hatása, hiszen alternatív foglalkoztatási keretek és bérezési rendszer jön létre.
ArrivaBus: mindennapossá vált a sofőrhiány
A fővárosi autóbuszok csaknem egyharmadát, mintegy 450 járművet üzemeltet az ArrivaBus Kft., amely a BKK egyik legnagyobb szerződéses szolgáltatója. A cég közölte: a budapesti közösségi közlekedésben mindennapossá vált a sofőrhiány, ezért októberben 20 Fülöp-szigeteki járművezető kezdi meg a képzési programot, akik legkorábban jövő januárban állhatnak munkába. A külföldi munkavállalók ugyanakkora bérezésben részesülnek majd, mint magyar munkatársaik.
„A célunk az, hogy továbbra is biztosítsuk a budapesti buszközlekedés zavartalan ellátásában vállalt feladatunkat” – tájékoztatta a lapot az ArrivaBus Kft.