eur:
389.7
usd:
362.1
bux:
0
2024. május 6. hétfő Frida, Ivett

Legyen óvatos, ha telefonon köt szerződést!

Az Invitel és a Tele2 ügynökei sok esetben megtévesztik a fogyasztókat - mondta az InfoRádiónak a hírközlési fogyasztói jogok képviselője. Takács Péter hozzátette: a jog elismeri ezeket a telefonon kötött, úgynevezett hangszerződéseket, ezért felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy kérjék el a szerződéseket írásban is, mielőtt elfogadnák az ajánlatot.

A hangszerződések kapcsán - amikor a fogyasztót az ügynök telefonon keresi meg, és ajánl szolgáltatást vagy szerződésmódosítást neki - érkezik a legtöbb panasz a hírközlési fogyasztói jogok képviseletéhez - mondta az InfoRádiónak a hírközlési fogyasztói jogok képviselője.

Takács Péter közölte: ezt a módszert nem ellenzi a Nemzeti Hírközlési Hatóság, hiszen kényelmes az ügyfelek számára, megvan azonban annak a veszélye, hogy az ügynökök tévesen tájékoztatják a fogyasztókat a szerződés tárgyáról.

Az ilyen tárgyban érkezett panaszok kétharmada két nagy telefonszolgáltató, az Invitel és a Tele2 ügynökei ellen szól, akik nem egyértelműen mutatkoznak be, és más cégek nevében árulnak szolgáltatásokat - mondta a hírközlési fogyasztói jogok képviselője.

Takács Péter azt javasolja: ha valakit telefonon keresnek meg, egyértelműen nyilatkozzon arról, hogy igénybe akarja-e venni az adott szolgáltatást vagy sem. Gyakran előfordul ugyanis, hogy, bár csak az ügyfél csak végighallgatja az ajánlatot, a szolgáltató a konkrét beleegyezése nélkül mégis elindítja a szolgáltatást.

Ha a fogyasztó ezt észreveszi, először a szolgáltatóhoz forduljon. Amennyiben ott nem sikerül megoldani a problémát, keresse meg a Nemzeti Hírközlési Hatóságon belül a hírközlési fogyasztói jogok képviselőjét - fűzte hozzá Takács Péter.

Hanganyag: Panulin Ildikó

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×