Fűrész Gábor kommunikációs szakértő szerint azért, mert a kommunikációs vezetők nem elég önállóak. Csak a pártvezetőktől vagy a kormányfőtől és körétől érkező impulzusok alapján építenek fel kommunikációs stratégiákat. Ha ezek ideiglenesen elapadnak, akkor jön az ismételgetés, az ötlettelenség.
A politikai pártok úgy működnek, hogy a szóvivők és sajtófőnökök a pártvezetők kommunikációs döntéseit tolmácsolják a közvélemény felé. Ha nincsenek döntések, akkor pedig a korábbi témákat kell napirenden tartani, ilyenkor jön az ismételgetés, az ötlettelenség - mondta Fűrész Gábor.
A sajtófőnökök maguktól nem kezdeményezhetnek politikai kockázattal járó témákat. Ezt csak akkor tehetik meg, ha egyeztettek róla a felettesükkel.
A kommunikációs szakértő elmondta: az utóbbi időben sem Gyurcsány Ferenctől, sem Orbán Viktortól nem érkeztek impulzusok. A kormány utolsó jelentős döntése az egészségügy átalakítása volt, azóta témahiány van.
Ezért van az, hogy az újságolvasók unos-untalan hallhatják a költségvetési adatokat vagy a több-biztosítós egészségügyi modell bírálatát.
Markáns időjárás-változás közeleg