Nyitókép: MTI/EPA/ANSA/Matteo Bazzi

F1-szakértő: van egy zavaró dolog a monzai balesetben

Infostart / InfoRádió - Farkas Dávid
2021. szeptember 13. 13:09
Kettős McLaren-győzelemmel zárult a Forma–1-es Olasz Nagydíj, a szezon első felében gyengén teljesítő Daniel Ricciardo pályafutása nyolcadik futamgyőzelmét aratta. Monzában a két bajnokesélyes összeütközött, Max Verstappent meg is büntették az esetért, Lewis Hamilton testi épségét pedig a glória nevű biztonságtechnikai eszköz óvta meg. Az InfoRádió elsőként a McLaren sikeréről kérdezte a Racingline.hu főszerkesztőjét.

Vámosi Péter szerint annál is inkább szenzációs siker a McLaren elsősége Monzában, mert azt annak a Ferrarinak az otthonában érték el, amely istállóval az idén igencsak „egymásra találtak” és közvetlen vetélytársuknak számít. „Azt gondolom, Daniel Ricciardo és Lando Norris kettős győzelme fokozza a dolog értékét” – fogalmazott.

Mint ismert, a verseny egyik fő vitapontját Lewis Hamilton és Max Verstappen ütközése jelentette, amely során a glória (Halo), ha nem is feltétlenül életet mentett, mindenesetre nagyon súlyos sérülést előzött meg a brit pilótánál, miközben a holland versenyzőt utólag megbüntették, Szocsiban három rajthelyes büntetést kap.

A Racingline.hu főszerkesztője a büntetéssel kapcsolatban azt mondta, vélhetően a versenyigazgatóság – hasonlóan a silverstone-i eseményekhez, amikor Max Verstappen húzta a rövidebbet – arra törekedett, miután „kellően nagy a hájp”, hogy nem volna okos egyik pilótát sem kivenni az év végi hajrából, hiszen még bármelyikükből bajnok lehet. Vagyis Hamilton 10 másodperces büntetése Silverstone-ban és Verstappen három rajthelyes büntetése Szocsiban részben az említett törekvésnek köszönhető – összegezte Vámosi Péter. Megjegyezte, miután Monzában mindkét versenyző kiesett, újabb 10 másodperces büntetésnek nem lett volna értelme, „de azért valamit csak illett kiszórni neki is”.

A szakíró, azon túl, hogy mindkét esetet versenybalesetnek tartja, utóbbit illetően kicsit „zavarónak érzi”, hogy a hétszeres világbajnok hagyott-e elég helyet Max Verstappennek. A Red Bull ugyanis a rázókövön pattant meg kissé, elindítva az ismert „dominót”, amely során a Red Bull nekicsapódott a Mercedesnek, majd végül fölé került, de a Halónak köszönhetően „nem lett nagyobb fejetlenség a dologból” – tette hozzá.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
F1-szakértő: van egy zavaró dolog a monzai balesetben
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást