- Kitiltják a Boeing 737 MAX repülőgépeket Európából
- Sokba kerül a biztosítónak a Boeing katasztrófája
- Újabb csapás a Boeingnek
- Újabb részletek derültek ki az etióp gép katasztrófájáról
- Összetett ügy húzódik meg a Boeing 737 MAX-ok meghibásodása mögött
- Újabb fordulatot vett a Boeing és az Airbus miatti USA-EU csatározás
- Váratlan fordulat az életveszélyes Boeingok ügyében
Az áprilist a Boeing négy rendeléssel zárta, egy meg nem nevezett vásárló rendelt tőlük 737 MAX-okat. Rendelések tekintetében az Airbus sem jeleskedett az év negyedik hónapjában, öt gép gyártására szerződtek, az Uganda Airlinesnak szállítanak le két A330-800-ast és a Lufthansa Techniknek három A350-900-ast - írja az airportal.hu.
A bruttó rendelésállomány az Airbusnál 67 darabon áll, míg egy évvel korábban csak áprilisban 68 gépet adott el, 2018 első négy hónapjában pedig összesen 136-ot. A Boeing eddig 99 repülőt adott el, szemben a tavalyi 333 példánnyal. A nettó adatsorok azt mutatják, hogy az Airbus -58, a Boeing viszont -119 repülőnél tart.
A Boeing a MAX-problémák miatt ebből a típusváltozatból nem tud szállítani, így csak 23 repülőgépet adott át áprilisban, míg az Airbus 68-at. Az év eddigi részében a Boeing 172 gépet adott át, míg tavaly ugyanilyenkor 228 elkészült gép volt a mérleg. Az Airbus 232 gépet adott át eddig, jóval többet, mint tavaly ugyanebben az időszakban, amikor 172 darab volt az egyenlegük.
A Boeing ugyanakkor az átadások szüneteltetésével nem állította le a 737 MAX gyártósort, csak csökkentette a havi gyártási kapacitást 52-ről 42-re. A MAX-okat érintő globális repülési tilalom elrendelése óta azonban a gyártó telephelyei már annyira megteltek, hogy a vadonatúj repülőgépeket elkezdték átvinni egy volt légibázisra a texasi San Antonióba.