- Kivezetik a zöld rendszámos kocsik egy nagy kedvezményét
- Valamiért még mindig nem kötelező nálunk a téli gumi
- Jön a körúti káosz: megint felújítják a villamospályát
- Szigorral és kedvezménnyel élénkítené az elektromos autók piacát a német kormány
- Döbbenetes számok, százmilliókat költöttek erre tavaly a magyar autósok
- A traffipaxot is nehéz volt észrevenni, hát még a rendőrkocsit
Negyven ország megállapodott az automatikus vészfékező rendszerek (AEBS) bevezetésére vonatkozó ENSZ-rendelet tervezetéről - közölte a világszervezet.
Az új szabályozás harmonizált szabályokat ír majd elő a vészfékező rendszerek alacsony sebességnél történő használatára.
A szabályozásról még az idén tárgyalnak és várhatóan jövőre lép életbe.
2022-től tehát az Európai Unióban és Japánban minden új személyautóban és kisteherautóban kötelező lesz az automatikus vészfék, amely javítja a közlekedésbiztonságot, különösen városi környezetben - írja a napi.hu.
A töréstesztekről ismert Euro NCAP úgy becsüli, hogy
az AEBS 38 százalékkal fogja csökkenteni a ráfutásos baleseteket, amellyel több mint ezer életet is meg lehet menteni évente az EU-ban.
Az automatikus vészfék lényege: ha az autó balesetveszélyes távolságra megközelít egy járművet vagy gyalogost, akkor - autótól függően - először hangjelzéssel, kormányrázással figyelmezteti a sofőrt, ha ez sem használ, akkor megállítja az autót a baleset elkerülése érdekében.