- Ebben a ciklusban megduplázódik a tanárok bére - bejelentések a kormánytól
- Tájékoztató levelet kapott a MÁV-tól Lázár János
- Budapest-bérlet - Budakalász, Óbuda és Csepel is beszállt a vitába
- Vitézy Dávid: Lázár János ajánlata ebben a formában értékelhetetelen
- Karácsony Gergely kemény szavakkal reagált Lázár János budapesti 'ajánlatára'
- Megszűnő bérletek, új kedvezmények a MÁV-Volánnál, végső ajánlatot kapott Budapest
A BKK, a Volánbusz Zrt. és a MÁV-HÉV Zrt. január 17-én módosította azt a szerződést, amelyet még tavaly december 29-én kötöttek a Budapest-bérletekkel kapcsolatban - írja a 24.hu. 2023 vége óta húzódik a nézeteltérés a kormány és Budapest önkormányzata között azzal kapcsolatban, hogy egy lejárt szerződés tükrében érvényesek maradnak-e a Budapest-bérletek az agglomerációs közlekedésben. A három említett cég még december 29-én írt alá egy megállapodást, amely lényegében kimondja, hogy (a lejárt szerződés ellenére) 2024 márciusától is lehet használni a Budapest-bérletet a járatokon.
Ezt a szerződést módosították most a felek. A BKK azt írta a lapnak, hogy a változtatás legfontosabb pontja, hogy a megállapodás az úgynevezett közbeszerzési értékhatár elérését követően is érvényben marad. A decemberi szerződés még úgy szólt, hogy "a közszolgáltatók szolgáltatás-megrendelésére vonatkozó nemzeti közbeszerzési értékhatárának elérését követően a szolgáltató a vonatkozó szolgáltatás nyújtását a továbbiakban minden további jogi aktus nélkül megszünteti".
A BKK közlése szerint ez rövid időn belül megvalósulhatott volna, de a problémát megoldotta a mostani módosítás.
A közlekedési vállalat hozzátette, a jelenleg érvényes szerződésben nincs nyoma annak, hogy a Budapest-bérletek csak átmenetileg, legfeljebb március 1-ig maradnak érvényesek a külvárosi, elővárosi járatokon. A lapnak azt írták, hogy a január 17-én módosított megállapodás mindaddig hatályban marad, amíg azt a felek közös megegyezéssel nem szüntetik meg, vagy azt bármelyik fél 30 napos határidővel nem mondja fel. Ilyen felmondásra sem a Volánbusz Zrt., sem a MÁV–HÉV Zrt. részéről nem került sor. Hangsúlyozták, hogy a szolgáltatás a megállapodás szerint mindaddig érvényben marad, ameddig a Közlekedési Minisztériumnak és a budapesti önkormányzatnak nem sikerül rendeznie a vitát.
A MÁV mindeközben azt írta a 24.hu-nak a módosított megállapodással kapcsolatban, hogy március 1-ig nem lesz változás sem a „díjtermékek felhasználhatóságában”, sem az agglomerációs közlekedés rendjében. Ugyanakkor hozzátették, hogy "a március 1-jét követő időszakban – a kormány és a főváros közötti tárgyalás nyomán létrejövő – új megállapodás határozza meg a bérletek és menetjegyek elfogadását, valamint a szolgáltatók közötti együttműködés kereteit. Ezek a tárgyalások jelenleg is zajlanak."
Azt viszont nem közölték, hogy az ő értelmezésük szerint mi történik abban az esetben, ha nem születik megállapodás a főváros és a kormány között március 1-ig.
A két közlekedési vállalat között két egyezség is érvényben van: egy 2010-es szerződés, amelynek értelmében a Budapest-bérletet a MÁV és a Volán járatain (a főváros területén belül) el kell fogadni, és ezt a szerződést csak 90 napos rendes felmondással lehet megszüntetni, valamint egy 2016-os megállapodás a HÉV-ek kapcsán, az valóban megszüntethető lenne 30 nap alatt.