- Itt a megoldás az Árpád hidi ámokfutók ellen
- Az Árpád hidi gázoló olyan, mint aki vaktában lövöldöz a belvárosban
- Letartóztatták az Árpád hídi gázolással gyanusított férfit
- Újra megszólalt az Árpád hidi balesetben elhunyt fiú édesanyja, és meglepő dolgot mondott
- Drámai részletek és térfigyelős videók az Árpád hídi balesetről - 18+
- Elrettentő videóval figyelmezteti a rendőrség az autósokat - 18+
Az Árpád-hídon történt tragikus, kerékpáros-gázolással végződő baleset egy spontán kialakult autós versenyzés miatt következett be. Az ilyen versengéseket - különösképp a szervezetteket - a rendőrség igyekszik megakadályozni, ám egyesek szerint ez kevés, az "ad hoc" módon kialakuló pedálnyomó viaskodásokon ez nem segít.
Egyesek szerint hatalmas bírságot kellene kivetni a gyorshajtókra, mások szerint ez sem használna.
Halata József, a Magyar Autóklub elnöke szerint "azokkal szemben, akik nem tudják vagy nem hajlandóak elfogadni az írott és íratlan közlekedési szabályokat, a lehető leghatározottabban fel kell lépni, különösen, ha a szabályokat szándékosan és rendkívül súlyosan megsértve veszélyeztetnek másokat". A nyugalmazott országos rendőrfőkapitány (aki a pályáját baleseti helyszínelőként kezdte) úgy véli, ideje volna újra felülvizsgálni a vonatkozó szabály- és szankciórendszereket - írta a Közlekedésbiztonság portál.
Nem tartja magát szankciópártinak, azonban azt sem gondolja, hogy aki egy sok-tízmilliós autóval illegális versenyeken vesz részt, azt visszatartja majd az országúti száguldozástól a pár tízezer, vagy akár egy-két-, maximum 300 ezer forintos bírság.
Új, akár drasztikus szabályok bevezetését is indokoltnak véli, utalt az Ausztriában is alkalmazott megoldásra.
"Egyes országokban elkobozzák az autót azoktól, akik illegális versenyeken vesznek részt az utakon! Egy 50-70 milliós vagy még drágább autó elvesztése azonban már lehetséges, hogy elgondolkodtatja a száguldozókat", fogalmazott a Magyar Autóklub elnöke.
Ezzel együtt népszerűsítené azokat a helyszíneket, ahol biztonságosan próbálhatják ki autóikat a száguldás szerelmesei.
"Nem egy pálya létezik, ahol két nagy verseny között hónapokig nem történik semmi. Vannak bezárt repülőterek, amelyekről repülőgép már jó ideje nem száll fel, arra talán már nem is alkalmasak, de a betonjuk megvan és még megfelel az efféle versenyeknek" - nyilatkozta.
Megjegyezte még, hogy nemcsak új KRESZ-t kell alkotni (mivel a kerékpározás életformává válik Magyarországon is, ahogy megmaradhak a különböző mikromobilitási eszközök - például a rollerek - is), hanem felül kell vizsgálni a gépjárművek műszaki vizsgáztatásának rendszerét és költségeit, valamint az utak tervezésének, építésének és fenntartásának szabályozását. Ugyanis Budapest úthálózata nem ekkora és nem ilyen forgalomra lett méretezve, ugyanakkor nem egyik vagy másik közlekedési módot kell kiszorítani, hanem a biztonságos együttes használatot kell szem előtt tartani.