Nyitókép: MTI/EPA/The Hill pool/Greg Nash

Újra fellángolt a Facebook és az Apple viszálya

Infostart
2021. január 29. 10:41
A látványos szembenállás tavaly vette kezdetét, amelyet az az Apple személyes adatok kezelésével kapcsolatos szabályváltoztatása váltott ki.

Mint ismert, az almás felhasználóknak a jövőben hozzá kell járulniuk az adataik harmadik fél általi kezeléséhez, ez azonban potenciálisan fenyegeti a Facebook hirdetési bevételi forrásait. A közösségi oldal tavaly azzal vádolta az Apple-t, hogy megtartja magának a felhasználók adatait és visszaél piaci erőfölényével – írja az Index.

Mark Zuckerberg a vállalat negyedéves eredményeinek ismertetésekor sem volt rest megragadni az alkalmat, hogy az Apple-t támadja. A közösségi oldal alapítója szerint az Apple nem hirdetésekből él, mégis visszaél piaci erejével és folyamatosan bevakozik az eszközeikre telepített alkalmazások működésébe.

Az Apple vezére, Tim Cook egy adatvédelmi konferencia megnyitóbeszédében reagált Zuckerberg szavaira. Cook a Facebookot név szerint nem említve jelezte, hogy szerinte a szóban forgó cég üzleti modellje a felhasználók félrevezetése és adataikkal való visszaélés.

„Túl sokan kérdezik, hogy »Mi az, amit még megúszhatunk?«, ahelyett hogy azt kérdeznék »Mik a következmények?« Mik a következményei annak, hogy ha az összeesküvés elméleteket és az uszítást emeljük ki, mert az jobban megragadja a felhasználók figyelmét?

Ne tegyünk úgy, hogy ennek nincs ára – a polarizáció, a bizalomvesztés és igen, az erőszak.

A társadalmi dilemma nem válhat társadalmi katasztrófává.”