Az angol Dual Axis Steering elnevezésből eredően DAS-nak rövidített rendszer lényege, hogy a versenyzők menet közben a kormány előre és hátra mozgatásával állítani tudják az első kerekek dőlésszögét.
Chistian Horner, a Red Bull csapatfőnöke pénteken a szezonnyitó Osztrák Nagydíj helyszínén jelentette be, hogy arra kérték az FIA-t, tisztázza a rendszer használatára vonatkozó előírásokat.
A Mercedes ugyanis megerősítette, hogy a mostani versenyhétvégén ezt a kormányművet használja.
Az FIA korábban jelezte, jövőre tilos lesz használni a DAS-t, miközben a 2021-re tervezett szabálymódosítások bevezetését egy évvel elhalasztották, azaz a következő esztendőben még az idei versenyautókat használják majd a Forma-1-ben.
"Ez egy bonyolult, de nagyon okos rendszer, nyilvánvaló, hogy szeretnénk bizonyos felvetődött kérdéseket tisztázni és válaszokat kapni az FIA-tól" - nyilatkozta Christian Horner.
A Mercedes a februári teszteken már alkalmazta a DAS-t, de versenykörülmények között most van először lehetősége kipróbálni.
A német istálló sorozatban hetedik konstruktőri világbajnoki címéért száll harcba, brit versenyzője, Lewis Hamilton pedig hetedik egyéni trófeáját nyerheti, ha megvédi címét. A Red Bull tavaly harmadik volt a csapatok versenyében, a szakértők többsége szerint azonban idén a Mercedes egyetlen kihívója lesz.
- Hamilton húzta be az első diadalt
- Sebastian Vettelt meglepte, hogy a Ferrari 'nyugdíjazta'
- Forma-1 2020: a vérszomjas fiatalok vagy a felszabadult öregek éve lesz
- Újraosztott kártyák: indul a Forma-1-es szezon, csak nem tudni, merre
- Forma-1: a járvány elsöpörte a hagyományt és a kapzsiságot
- Szakértő: nem akárki lesz a Formula-1-es év sötét lova