- Óriási kedvezményt kapnak a napelemes autósok a szomszédban
- Áder János: a fenntartható mezőgazdaság és az élelmiszer-biztonság a jövő egyik legfontosabb kérdése
- Hernádi Zsolt: sosem tudtuk kiváltani az energiahordozókat, pazarlás folyik
- Elektromos autós rivalizálás: Kína válaszul rátaposott a gázra
- Emmanuel Macron bevédte a gázkazánokat: a zöld átállás legyen fájdalommentes!
- Megnézték, tényleg piactorzítók-e Európában a kínai elektromos autók
A vállalat honlapjára fölkerült adatok szerint a szárazföldi Kína volt messze a legnagyobb piac, ahol 3,4 millió elektromos járművet adtak el az első hat hónapban, ami a globális elektromos jármű-értékesítés 55 százaléka. Kínában a növekedési ütem az idei első fél évben 43 százalékra lassult a tavalyi első fél évi kiugróan nagy, 118 százalék bővülés után.
Jason Low, a Canalys vezető elemzője szerint "Kínában az elektromos járműtámogatási rendszer zavarokat, bizonytalanságot és árháborút okozott". Hozzátette: annak ellenére, hogy Kínában az elektromos járművek hatalmas választéka áll rendelkezésre, egyetlen modellnek sincs 10 százaléknál nagyobb piaci részesedése. A BYD a vezető elektromos autómárka Kínában.
Európa volt az elektromos járművek második legnagyobb piaca
24 százalékos globális részesedéssel és 1,5 millió eladási számmal az idei első fél évben. Európában az elektromos járművek eladásának éves növekedése 34 százalékra gyorsult a tavaly első fél évi 9 százalékos bővülés után.
Az Egyesült Államok jócskán lemaradt az elektromos járművek értékesítésében, 850 ezer eladott EV-járművel a globális piaci részesedése 13 százalék volt.
A Canalys azzal számol, hogy tavalyhoz képest 39 százalékkal több, 14 millió elektromos járművet értékesítenek idén a világon.