Nyitókép: Pixabay.com

Küzdenek az online értékesítéssel a borászatok

Infostart
2020. május 16. 07:30
Nem mindenki vette jól az akadályt, túl nagy problémákat okoz a vendéglátós forgalom kiesése.

Egyelőre mérsékelt érdeklődést tapasztalnak a borászok a koronavírus-járvány miatt leállított vendéglátási forgalom pótlására kitalált, és az állam által is támogatott Palackposta2020 akció weboldalán biztosított házhoz rendelési akció kapcsán - derült ki a sonline.hu cikkéből. A termelők számára ingyenes regisztrációt biztosító oldallal kapcsolatban eddig kevés pozitív visszajelzést kapott a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa.

Annak tudatában volt a szakma, hogy a gasztronómiai piac drasztikus visszaesését nem tudja ellensúlyozni az online értékesítés – mondta el a lapnak Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke. Becslésük szerint a gasztronómiai területeken értékesítő pincészetek 60-90 százalékos bevételkiesést szenvednek el. Elmondta azt is, hogy az olcsóbb borok piacán nincs sok panasz. Hozzátette: az eddigi tapasztalatok szerint azon termelők számolnak be jó forgalomról, akik eddig is éltek online értékesítéssel. Persze minden változhat, de most azt látni, hogy a gasztronómiai, mely a Légli Szőlőbirtok számára is a legnagyobb piac, valamint a fővárosi vásárlók piaca gyakorlatilag megszűnt – emelte ki Légli Ottó.

Légli Ottó arról is beszámolt, hogy jelenleg is több krízisintézkedés tervezésében veszt részt a HNT, például egy járványügyi piacszervezési intézkedést készítenek elő. Lehetőségként felmerült a zöldszüret, de azt a szakma kevéssé támogatja. A krízislepárlás is felmerülhet, mivel az alkohol iránt megnőtt a kereslet a fertőtlenítők gyártása miatt.

Használható és gyors megoldás szükséges, mert az ágazati szereplőknek finanszírozniuk kell az idei termelést, szüretet, palackozást, amelyből legkorábban 2021-ben lesz bor és bevétel.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!