- A Fuji lábánál építik fel a jövő városát
- A CEU professzora szerint óriási lehetőségeket tartogat az adatelemzés
- Önvezető busz szállítja az utasokat a belváros és a vasútállomás között - fotó
- Egyedülálló magyar fejlesztés vethet véget a parkolás nyűgének – videó
- Új szakmacsoportokat vonnak be az elektromos autók támogatásának rendszerébe
Az Uber által fejlesztett Air Taxi gyártásában vállal szerepet a Hyundai Motor Company - írta az automotor.hu. Emellett bemutatták a két cég partnerségében kifejlesztett Uber S-A1.es négyrotoros elektromos repülőt is a jelenleg is zajló Las Vegas-i CES kiállításon.
Az Uber S-A1-es egy elektromos, négyrotoros, a helikopterekhez hasonlóan helyből felszállni képes repülőtaxi, amely fejlesztésében a Hyndai mérnökei is részt vettek. Az utastérben a négy utas oldalt helyezkedik el, a pilótaülés mögött pedig csomagtér található, ahol a kézipoggyászok utazhatnak. Az utazósebessége 290 km/óra, az utazómagassága 300-600 méteres magasságban van, és akár 100 kilométerre is képes eljutni egy feltöltéssel; a töltési ideje 5-7 perc.
Eleinte még pilótával fog repülni az Uber S-A1-es, de már tervben van az önvezető repülőtaxi is.
A Hyundai Motor Company az első autóipari cégként lépett be az Uber által életre hívott Uber Elevate partnerségbe, amelyben a repülőipar részéről többek között a Boeing, a Bell, az EmbraerX, a Pipistrel, a Jaunt, a Joby vesz részt, a tudományos oldalt pedig többek között a NASA, a Georgia Tech és a Texas University képviseli számos érdekképviselet mellett.
Az Uber egyébként szabadon hozzáférhetővé teszi az Air Taxi terveit,
ezzel próbálja rávenni a partnereket a saját ötletek hozzáadására, amelyek a konstrukció javát szolgálhatják.
A Hyundai elsősorban az autóipari léptékű nagysorozatú gyártásban és elektromos hajtású járművek gyártása terén szerzett tapasztalatait kamatoztatja majd az együttműködés során. A dél-koreai cég külön városi légiközledési divíziót hozott létre, hogy kiszolgálhassa a jelenleg még emberionális méretű piacot.
Az Uber tervei szerint 2020-ban megkezdik a megosztásra épülő városi légiközlekedési szolgáltatás tesztüzemét. Los Angeles, Dallas és Melbourne lehetnek az első városok, amelyben megjelenik majd a szolgáltatás, amely a tervek szerint a nagyközönség számára 2023-tól lenne elérhető. Feltéve, hogy addig sikerül a hatóságokkal a szabályozási kérdésekben megegyezni.