Nyitókép: Pixabay.com

Máris módosul a nagy ígéret a balatoni bringakörrel kapcsolatban

Infostart
2019. június 27. 07:29
Nemrég még úgy volt, hogy 2021-re kész lesznek mindennel, de kiderült, több ponton új nyomvonal kell, a tervezés pedig több időt vesz igénybe. A bicikliút rekonstrukciója sem lesz teljes, van, ahol csak kátyúzni fognak.

A korábbi ígéretek szerint 2021-re kényelmesen, jól körbetekerhető lesz a Balaton. A Veol.hu portálon most viszont szó szerint az szerepel, "megújulhat a Balatoni bringakör Veszprém megyei szakaszának nagy része", ami ugye azt jelenti, nem lesz teljes megújulás. Ismert, Veszprém megyéhez tartozik a magyar tenger teljes északi partja, vagyis a bringakör körülbelül fele.

A bringakört - mint a mostani cikk a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő "vallomására" alapozva írja - közel 20 éve hozták létre, ezalatt a kerékpárút állapota leromlott, szélessége és infrastruktúrája nem szolgálja ki az igényeket, vonalvezetése távol áll az ideálistól,

2021 végére viszont nem az egész északi part, csak a Balatonakarattya és Örvényes közötti szakasz varázsolódik újjá,

jórészt uniós pénzből. Később kerül sorra a Balatonfüred-környéki és az Almádit Fűzfővel összekötő szakasz. Ennek az az oka, hogy új nyomvonalat kell kijelöltni a régi helyett, aminek tervezése több időbe telik.

A munka egyébként tavasz óta folyik, Balaton­akarattyán, Balatonkenesén, Balatonfűzfőn, Balatonalmádiban és Aszófőn a bringakör nyomvonalát érintő önkormányzati utcák kátyúzását, aszfaltozását, aknák szintre emelését és forgalomtechnikai fejlesztést, a KRESZ- és útirányjelző táblák kihelyezését, burkolati jelek felfestését végrehajtották.

Ősszel a rossz állapotú kerékpárutak bontásával és új kerékpárút vagy közös gyalog- és kerékpárút építésével folytatódik a fejlesztés, elsőként Balatonakarattyán, majd a további szakaszokon 2020 tavaszán.

  • A déli parton Zamárdi és Balatonlelle, valamint Balaton­akarattya és Siófok között dolgoznak.
  • A Balaton körüli kerékpárút összesen 42 kilométeren, 655 millió forintból újul meg.