A BKV Zrt. közleményében emlékeztetett: a 3-as metró középső - Lehel tér-Nagyvárad tér közötti - vonalszakasza állomásainak korszerűsítésére 2019. november 27-én kötöttek szerződést a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel, de a belvárosi rész alagúti- és állomásfelújítási munkáinak egyidejű megvalósításáért szükségessé vált a szerződés határidejének módosítása, ezért a közlekedési vállalat a szerződésmódosításért egyeztetéseket kezdeményezett a kivitelezővel.
A tárgyalások nem vezettek eredményre, ezért a BKV 2020. július 24-én felfüggesztette a szerződés egy, a 3-as metró középső szakaszának felújítására vonatkozó részét. Az egyeztetések tovább folytatódtak, de az álláspontok csak minimálisan közelítettek - írták.
Kiemelték: a kialakult helyzet
egyelőre nem veszélyezteti a metróvonal felújításának határidőre történő befejezését, és az európai uniós forrásból történő megvalósítást.
A vállalat bízik abban, hogy a Swietelsky partner lesz a középső szakasz alagúti munkáinak határidőre történő befejezésében.
A BKV ezzel párhuzamosan megkezdte az új közbeszerzési eljárások előkészítését, és vizsgálja a saját erőforrások bevonásának lehetőségét is - tették hozzá.
A 3-as metró középső szakasza állomásainak felújítására kötött szerződés értelmében a BKV november 7-én az utasforgalom kizárása mellett munkaterületet adott a vállalkozónak a Nyugati pályaudvar és a Semmelweis Klinikák állomás közötti szakaszon. A vállalkozó már el is kezdte a Nyugati pályaudvar, a Deák Ferenc tér és a Kálvin tér állomás felújítását, valamint a korábban átadott állomásokon - Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-egyed, Semmelweis Klinikák - az utasforgalom biztosítása miatt eddig át nem adott területeken is elkezdődtek a korszerűsítési munkálatok és az állomási munkákhoz kapcsolódó alagúti kivitelezési és szállítási feladatok.
A 3-as metróvonal középső szakaszán jelenleg is tartó munkálatok nem teszik lehetővé az utasforgalom melletti munkavégzést - olvasható a közleményben.
Az Index írt arról néhány napja, hogy nem közeledtek az álláspontok a felek között a vitatott pénzek kifizetéséről vagy a követelés csökkentéséről. A kivitelező a projekt korábbi csúszásai és más költségnövekedések miatt 18 milliárd forint pluszt kért, de a BKV ezt vitatja, ezért kérdésessé vált a középső szakasz rekonstrukciója.