Nyitókép: YouTube/BKV

Szembetűnő változások a 3-as metrón

Infostart
2020. május 22. 10:29
Javában zajlik az M3 metróvonal felújítása a Kőbánya-Kispest és Népliget közötti szakaszon, amely hétről hétre más képet mutat.

Szerkezetépítések, burkolási munkálatok, berendezések üzempróbája, távközlési hálózat kiépítése, elkészült állomási diszpécseri helyiségek – röviden ÁDI-k – átadása a végső szerelésre, ez mind egyszerre történik a déli szakasz állomásain.

A legszembetűnőbb változás Népliget állomáson tapasztalható, egyrészt a jobb oldali felvonóakna szerkezetépítése lassan befejeződik, másrészt

már a modern, geometrikus, térhatású falburkolat is látható a peron egyik oldalán.

Bár a végső állomási arculat még csak a Népligeten körvonalazódik, de minden állomáson készül a padló- és akusztikusburkolat, valamint az álmennyezet tartószerkezete – számolt be a változásokról a BKV.

A gépészeti alapszerelésekkel végeztek, megkezdődött a légkezelők, főszellőzők, vízköddel oltó berendezések beüzemelése. A jövőbeni karbantartások feltételeinek kialakításához, a munkavédelmi szempontok szerinti megfeleléshez – érintés védelem, közlekedési útvonalak beépítése – már az üzemeltetés is bekapcsolódott a munkavégzésbe.

Forrás: BKV/Horváth Bence

A belső kommunikációs hálózat kiépítése is elindulhatott, ami gyorsabb és hatékonyabb kapcsolatot biztosít majd a vonalon. Az új kapcsolószekrények már korábban a helyükre kerültek, így elkezdődhetett a precíz, alapos munkát igénylő,

több száz – emberi hajszálnál is vékonyabb – üvegszál bevezetése a vezérlőegységbe.

Kőbánya-Kispest állomáson elkészült a bal vágány, és sikeres tesztelés után a forgalom átállt a megújult sínpárra, május közepén pedig kezdetét vette a jobb vágány bontása.

Forrás: BKV/Horváth Bence