Csúszik az M2-es metró és a gödöllői HÉV-vonal összekötésének tervezése, mert a HÉV-ek kikerültek a főváros fennhatósága alól, és nem tudni, hogy a MÁV-HÉV Zrt. vagy a BKK-BKV lesz-e a projektgazda - írtuk néhány napja aVilággazdaság közbeszerzési értesítőre hivatkozó cikkét szemlézve.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteken közölte: az „M2 metró és a gödöllői HÉV összekötés, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakítása” projekt keretében jelenleg a fővárosi szakaszok – azaz az össszekötésre váró rész Pillangó utca és Cinkota közötti szakasza, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal – tervezése zajlik.
- A fővárosi szakaszokra vonatkozóan a bírálati engedélyezési tervek elkészültek, a tervek bírálata megtörtént, illetve bizonyos szakaszokra jelenleg is tart.
- A metró és HÉV üzemben is közlekedni képes új, kétfeszültségnemű járműre vonatkozóan az elvi előzetes típusengedélyt már kiadták.
- A jármű feltételes közbeszerzésének kiírása érdekében az érintett, potenciális üzemeltetőkkel, valamint a hatóságokkal az egyeztetések folyamatosak.
Az M2-es metró és H8/H9 jelzésű HÉV vonalak üzemeltetési, valamint tulajdonosi kérdéseiben folyamatosan egyeztetnek az érintett felek, az üzemeltetők (BKV Zrt., MÁV-HÉV Zrt.) bevonásával.
A projekt előkészítésének véghatáridői nem módosultak, az továbbra is 2019 vége,
a közbeszerzési értesítőben megjelent szerződésmódosítás csak technikai változtatásokat tartalmaz - szögezte le a BKK.
Jelenleg a projekt előkészítő fázisa tart, elkészültét a 2021-27-es európai uniós ciklusban tervezik.