Nyitókép: MTI/EPA/Ali Haider

Vámosi Péter: nagy kavarodás is lehet az őszi szünet előtti utolsó F1-es futamon

Infostart / InfoRádió - Farkas Dávid
2024. szeptember 19. 21:44
Jól jelzi, mekkora a baj a Red Bullnál, hogy a lehetséges hátrányokkal számolva már olyan marketingelemekről is lemond, mint az autó átfestése – mondta az InfoRádióban a Motorsport Online főszerkesztője. A szakíró szerint a Szingapúri Nagydíj és az egy hónapos szünet után következik a szezon legizgalmasabb része, amelyre külön fejlesztésekkel készül a négy topcsapat.

Baku után egy héttel újabb utcai pályán, Szingapúrban folytatódik a Forma–1-es szezon. A Red Bull az előző versenyhétvégén, Azerbajdzsánban két és fél év után elveszítette éllovas pozícióját a konstruktőrök rangsorában, a pilóták pontversenyében pedig a még mindig első, de már hét futam óta nyeretlen Max Verstappen előnye 59 pontra olvadt.

A Motorsport Online főszerkesztője az InfoRádióban elmondta: egyre nehezebb helyzetben van a Red Bull, amely minden apró részletre odafigyel, hogy Max Verstappen a szezon végére megtarthasson elegendő pontot az előnyéből az összetettben. Erre bizonyíték az a friss bejelentés is, amely szerint az eredeti tervvel ellentétben a festék súlya miatt mégsem kapnak különleges külsőt a következő két futamra az energiaitalosok autói.

Az osztrák istálló augusztus elején a szurkolók között ötféle külsőt bocsátott szavazásra, amelyek húszéves történelmének a korábbi versenygépeire utalnak, de Szingapúrban és Austinban még biztosan nem kap új színezést Max Verstappen és Sergio Pérez versenygépe.

A Red Bull gyárában a mérnökök kiszámolták, hogy

a festés nagyjából egy kilogramm súlytöbbletet jelentene az RB20-asnak, amely így körönként 0,003 másodpercet vesztene,

így a rajongók nagy bánatára inkább elvetették a változtatást. Vámosi Péter szerint a Red Bull szakemberei is érzik, hogy egyre veszélyesebb a csapatra a McLaren és a Ferrari, ugyanis utóbbi két istálló pilótái már minden pályán, minden körülmények között felveszik a versenyt Max Verstappenékkel, sőt – mint azt a legutóbbi hét futam mutatja – képesek akár arra is, hogy megelőzzék a címvédőt, Sergio Pérez pedig továbbra is csak szenved. A szakíró szerint komoly baj lehet, ha már arra kényszerül a Red Bull, hogy egyes marketingelemekről is le kell mondania. Ezzel szemben a Mercedes nem csinál ebből presztízskérdést, és nem törődve az esetleges hátrányokkal, a fő támogató kedvéért új, speciális festést kapnak az autói Szingapúrban, ahol még hangsúlyosabb lesz a zöld szín az autókon.

A Motorsport Online főszerkesztője úgy véli, kiélezett, izgalmas harc lesz a szezon hátralévő futamain, és

az sem kedvez Max Verstappennek, hogy egy újabb utcai verseny következik, ahol általában nem szokott túl jól teljesíteni a holland pilóta.

Vámosi Péter emlékeztetett, hogy a Red Bull autói Bakuban is sokszor „pattogtak” a pályán, és a vb-címvédővel nem egyszer előfordult, hogy „szinte három kerékkel vett be egy-egy kanyart”.

Ugyanakkor a Red Bull másik versenyzője, Sergio Pérez a szakértő meglátása szerint „nagyon éli az utcai pályákat”. Vámosi Péter kiemelte, hogy a szingapúri futam villanyfényes lesz, más versenypályákhoz képest teljesen eltérő pályahőmérséklettel, ami átírhatja az esélyeket és „kavarodást okozhat akár az élmezőnyben is”. Ezzel együtt arra számít, hogy a McLaren, a Ferrari és a Red Bull lesz harcban az első helyért Szingapúrban.

A Szingapúri Nagydíj után csaknem egy hónapos szünet következik, és egyáltalán nem mindegy mekkora előnnyel fordul majd rá az utolsó hat futamra Max Verstappen. Lando Norrisnak nyilván az lesz a célja a következő versenyen, hogy tovább faragjon a hátrányából, és ha jelentősen szűkülne az olló Szingapúr után, az nagy önbizalmat adna a brit pilótának. Vámosi Péter szerint

a jelenleg rendelkezésre álló konstrukciók alapján Lando Norrisnak áll a zászló, kérdés, hogy élesben tud-e villantani.

Ez egyfajta terhet is jelent, mert csak futamgyőzelmekkel lehet előrébb lépni az összetettben, miközben abban is kell reménykednie Norrisnak, hogy Max Verstappen hátrébb végez vagy esetleg kiesik. Az Lando Norris malmára hajtaná a vizet, ha esetleg több versenyző is be tudna ékelődni közéjük úgy, hogy a brit van az élen.

A szakértő szerint a szünet után, az austini Amerikai Nagydíjtól kezdődik a szezon legizgalmasabb része, ráadásul már most tudni lehet, hogy a Red Bull akkorra „gyakorlatilag lecseréli a fél autóját”. Ugyanakkor várhatóan a McLaren, a Ferrari és a Mercedes sem fog tétlenkedni a szünetben, amennyit lehet, fejleszteni fognak, a többi csapattól ez nem várható, mert más céljaik és más erőforrásaik, anyagi lehetőségeik vannak.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Vámosi Péter: nagy kavarodások is lehetnek az őszi szünet előtti utolsó F1-es futamon
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást