Vámosi Péter szerint a Mercedes vasárnap két dolgot nem tudott: nyerni és veszíteni.
Előbbit illetően a szakértő úgy vélekedett, a második lehetőségnél, a „biztonsági autós történetnél” Lewis Hamiltont is le kellett volna hozni kerékcserére. A legfőbb stratégiai „bakit ” ugyanakkor abban látta a Mercedesnél, hogy végig védekezésre játszottak, miközben a Yas Marina Circuiten, sőt, egész évben övék volt a leggyorsabb autó, ráadásul Abu-Dzabiban folyamatos gumi előnyben voltak. Ehhez képes, ha gyengébb autóval megverik őket, az már magában öngól, de tény – tette hozzá a Racingline.hu főszerkesztője –, kellett hozzá egy nagyon furcsa ítélet a verseny végén, ami kapcsán szerinte a felügyelő testületnek, a FIA-nak kellene a saját háza táján sepregetni.
„Szidtam én már őket elég sokszor egész évben, de bocsánat, más sportágakban ezért fejek szoktak hullani” – fogalmazott.
Így végül Lewis Hamilton nem szerezte meg a nyolcadik világbajnoki címét, Max Verstappen pedig minden idők negyedik legfiatalabb vb-győztese lett azzal, hogy az utolsó körben friss, lágy gumikon meg tudta előzni a kemény és igencsak kopott gumikon autózó brit pilótát.
Vámosi Péter szerint az egész éves teljesítménye alapján, valamint a gyengébb versenytechnika miatt a holland versenyző mindenképpen megérdemelten győzött.
„Mondhatnám ironikusan, hogy visszanyalt a fagyi – fogalmazott, utalva azokra a futamokra, ahol Mercedes-típusú autók torpedózták ki Verstappent –, de ez egyáltalán nem ilyen egyszerű.” Véleménye szerint a 22 versenyből álló idény mindenkit kikészített mentálisan, ahol
végül a fiatalabb hév, lendület, a „nyers tehetség” kerekedett felül Lewis Hamiltonon,
azzal együtt, hogy a hétszeres világbajnok is ismeri ezt az érzést, miután ő pont ugyanilyen volt 2007-2008 tájékán, vagyis amikor a kamera hosszan elidőzött rajta a futam után, pont az foroghatott le a fejében, hogy részint a saját fegyvertárával győzhették le.
„Na meg amellett se menjünk el, hogy – rossz nyelvek szerint – Jos Verstappen ezt az eredményt, főleg a gokartpályák mellett, fiatal korábban kiverte fiából” – jegyezte meg félig humorosan a szakértő, aki szerint, bár jó helyre került a bajnoki cím, Lewis Hamilton is megérdemelte volna.
Vámosi Péter arra is kitért, hogy szerinte
be kellene tiltani, hogy a csapatvezetők „hisztizhessenek”,
egyirányúvá téve a kommunikációt, hogy az istállók ne mószerolhassák egymást.
Mint ismert, a konstruktőri vb-címet nyolcadszor is megnyerő Mercedes még nem nyugodott bele a végeredménybe: először óvott, amit a versenyfelügyelet elutasított, majd jelezte, hogy valószínűleg fellebbezni fog, amire szerda estig van lehetősége. A főszerkesztő ezzel kapcsolatosan szomorúnak nevezet, hogy a csapatoknak már nem a versenyzőkkel, szerelőkkel, mérnökökkel és mindenféle egyéb kiszolgáló emberekkel kell egy adott versenypályára menniük, hanem egy nem akármilyen ügyvédi hadsereggel, amire a jelek szerint a Mercedes már tudatosan készült Abu-Dzabiban. „A költségvetési sapkában benne van az ügyvédi munkadíj is? – jegyezte meg félig ironikusan a szakértő hozzátéve: – Ennyire zöldasztalra készülni… Értem én, hogy kiélezett a verseny, de ez már nem a sportról szól, és kontraproduktív.”