Sikeresen túl vagyunk rajta, és ez a leglényegesebb – mondta Gyulay Zsolt a Magyar Nagydíjat követően. A Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója nem sportszakmai szempontból értékelte az InfoRádiónak a hétvégi eseményt, amely mind látogatószámban, mind pedig bevételben felülmúlta a tavalyi évet.
A szakember kiemelte: a zsúfoltság miatt korábban sokat kritizált szurkolói zóna átalakításának köszönhetően – a változtatást nemzetközi szinten is elégedetten nyugtázták –, már a csütörtöki autogramosztás is sokkal jobbra sikeredett, mint előzőleg, és mintegy 20 ezer embert vonzott ki a Hungaroringre, míg
a vasárnapi versenynapra 92 ezer néző látogatott ki. A négy nap alatt így összességében 230 ezren voltak kíváncsiak
a száguldó cirkuszra, ismertette a szakember.
A bevételek tekintetében közel 10 százalékos emelkedést tapasztaltak, a végső számok a következő hetekben lesznek meg. Miután a Liberty Media fesztiválként kezeli az eseményt, az elmúlt 2 évben jelentősen megnőtt az aktivitás a szurkolói zónában a versenyen kívüli időszakban is, ami sokkal komolyabb logisztikát kíván meg nemcsak a sportszakma, hanem a nézőket kiszolgálók részéről is – hívta fel a figyelmet a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Chase Carey, a Forma–1 első embere és Palkovics László innovációs és technológiai miniszter vasárnapi megbeszélését követően úgy tűnik, a Magyar Nagydíj jövője 2026 után is biztosított, addig azonban számtalan a teendő. Gyulay Zsolt kiemelte: ahogy tavalyról idénre, ezután is sok fejlesztést kell eszközölni, hogyha tartani akarják a lépést az esetleges nézőszámnövekedéssel, aktivitással. "Azt tudjuk, hogy a Libery Media meg van velünk elégedve, a magyar partner mindig időben fizet, és jó versenyt szervez, sok a néző, egy jogtulajdonosnak pedig ez a legfontosabb" – tettet hozzá az elnök-vezérigazgató.
A következő napok teendője a pálya visszaalakítása lesz, hiszen az év további részében folytatódnak a rendezvények és a nyílt napok, úgyhogy a Hungaroringen nem áll meg az élet – tette hozzá Gyulay Zsolt.